Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Muligvis et dumt spøgsmål men sagen er den at jeg gerne vil have mig et LE40A656 og der er kun mpeg2 tunere i :(
Derfor vil jeg gerne vide om der vil være et kvalitetstab i 2012 når jeg så vil være tvunget til at benytte en boks der koder mpeg4 om til mpeg2?

Jeg ved godt forskellen på disse 2 formater er at mpeg4 kan komprimere så det enten fylderm indre end mpeg2 eller fylder det samme men med større kvalitet. Spørgsmålet er så bare hvad en mpeg4 -> mpeg2 boks vil gøre af de 2 muligheder?

Kommer iøvrigt til at benytte en zaptor boks med tv'et uanset hvad så måske laver zaptor en mpeg4 -> mpeg 2 boks til den tid?

EDIT: Og jeg ved godt at A676 findes men den kan vi ikke få hjem der hvor jeg arbejder da samsung hellere vil promovere dere 7 serie som jeg ikke har råd til.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg tror du misforstår hvad en ekstern boks er. Det er ikke en omformer - det er en MPEG4 dekoder, der sender signalet videre via HDMI i et digitalt format, ligesom en BluRay afspiller vil gøre det. Når det først sendes via HDMI, så er det ikke længere kodet i MPEG4 eller MPEG2, men ryger direkte ind i dit TV udenom tuneren.
Af Juiceren
Haha ja det fandt jeg også udaf på et andet forum, ved ikke hvad jeg tænkte da jeg oprettede spørgsmålet ;;)

Men bare jeg benytter mig af en Zaptor boks som er planen uanset, så er der vel intet problem uanset hvad.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, med en ekstern boks kan du sætte et hvilket som helst TV til så længe der er HDMI eller scart indgang i (HDMI er dog det eneste der giver dig HD). Det giver noget mere valgfrihed mht. TVet.
Af Juiceren
Yup yup så har jeg vist forstået det hele rigtigt nu, det sku svært at jonglere alle de forskellige ting rundt i hovedet.