Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af DjBeau
#49355
Der er simpelthen alt for dårlig information om DVB-standarderne på de officielle sider som Stofa og DR. Det er for slapt! Og jeg er ellers nogenlunde til at finde ud af tekniske problemer - man har jo Wikipedia og diverse forums. Men jeg har så mange ubesvarede spørgsmål, som burde være mere udførligt besvarede fra udbyderne. Tamt!

Nå, nok brok for nu.

Jeg har netop vundet et Sony TV med DVB-T tuner i, men jeg modtager mit signal fra kabel (Stofa), så jeg går ud fra, jeg skal bruge en DVB-C boks. Så her er en række spørgsmål:

1: Hvor køber man sådan en boks - Stofa kan jo ikke finde ud af at informere om det på hjemmesiden...

2: Hvis jeg vælger at købe en antenne, så jeg kan bruge DVB-T tuneren, kan jeg så kun se DR, DR2 og TV2 i digital kvalitet?

3: Hvis jeg vælger antennen, skal jeg så hele tiden skifte mellem antennens stik og kabelsignalets stik, hvis jeg vil se de udenlandske kanaler, som kablet byder på, eller kan man bare sætte kabelstikket i en indgang i antennen el.lign?

Håber, I kan hjælpe, for jeg er pænt frustreret...

Mvh
Bo
Brugeravatar
Af Rechain
#49356
Hvad er det for en skærm du har vundet? De fleste skærme (sony?) har da både DVB-T (antenne) og DVB-C (kabel) - det har mit Sony 46X3000 i hvert fald. Vil da tro at din skærm også har en DVB-C mulighed i tuneren? Med DVB-T kan du se alle de kanaler der sender i digital format og som kan fanges af dine antenne i dit område.
Senest rettet af Rechain 22. jun 2016, 23:47, rettet i alt 1 gang.
Af DjBeau
#49428
Det er en af de lidt billigere modeller. kdl-32l400 hedder modellen, og jeg er ret sikker på, den kun har DVB-T. Så hvor kan man købe en DVB-C? Hvis jeg køber en Zaptor fra Stofa skal det være med en masse kanaler og abonnementshalløj, og hvad ved jeg.
Brugeravatar
Af azrael
#49439
Hvis dit tv ikke har DVB-C tuner, så er der ikke meget andet at gøre end at abonnere på Zaptor, hvis du vil have digital tv fra Stofa. Et alternativ kunne være den Samsung digital boks, Stofa prøvekørte under VM i fodbold for et par år tilbage. Man kan vist finde dem brugt diverse steder, hvis man er heldig. Et andet alternativ ville være noget i stil med Floppy DTV til ens mediacenter pc. Begge alternativer er dog langt fra så sikker som Zaptor.

Edit: Jeg kan for øvrigt se, at 40" versionen af L4000 har DVB-C tuner. Til gengæld kender Sony.dk ingen 32" model i den serie.