Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af moand230
Hej

Jeg har et Panazonic PZ70E og almindelig kabel tv. Nu går spørgsmålet så på om det vil gøre billedkvaliteten bedre, hvis jeg anskaffer mig en ekstern DVB-C, men stadig bibeholder det almindelige kabelTV signal eller hvordan?????

Er på helt bar bund her så på forhånd tak for hjælpen..
Af gke
Som jeg forstår dit spørgsmål, er det en løsning der ikke er lad-sig-gørelig.. Hvis du vil se tv via en DVB-C tuner, skal signalet være digitalt. dvs du kan ikke kun beholde dit nuværende kabeltv, men skal abonnere digitalt.
Hvis du vil nøjes med dit nuværende kabeltv, skal du enten se tv analogt eller via DVB-T som er luftbåret og gratis - tilgengæld får du ikke programmer som tv3, 3+ etc.

At have kabel-tv har oprindeligt intet at gøre med DVB-C tunere. ALmindelig kabeltv er analogt, som det altid har været. Men hvis du har en DVB-C tuner, og har kabel-tv, kan du abonnere på digitalt tv via dit kabeltv udbyder, og dermed nyde godt atf bedre billedkvalitet.

Håber ikke det forvirrede mere end det gavnede :) Ellers spørg endelig igen
Af kak
Jeg er også nybegynder indenfor de flade.

Men jeg kan sige at min 82 årig underbo har fået en 37" Philips med indbygget DVB-C tuner ( fordi den koster det samme som nye briller :) )Vi har tdc kabeltv. Jeg var nede hos hende i går for at kigge. Signalet går direkte fra antenne stikket i væggen til TV uden nogen boxe imellem.
Det var stort set hendes TV der fik min interesse i fladskærme. Nu skal jeg også have en. Men hendes billede stå mindst lige så godt som min 28" billedrør Philips.

Så det kan godt lade sig gøre.
Men hun bruger analogt signal.

Mvh Adam