Sæt ting til salg eller efterlys brugte produkter. Flatpanels er ikke ansvarlig for handler, men IP-adresser logges i tilfælde af svindel.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af hans123
Altid svært med disse vurderinger.

Det er jo et af de gode tv.. men der er kommet nye modeller . f.eks cx725 med bedre bagrundsbelysning som fåes til 9999.- i 55''

Dit TV må være 8-9 måneder gammel.

Vurdering ud fra dette 6-7000.-
Brugeravatar
Af Johnhother
Panasonic AX800 er et særdeles veldesignet TV, og endda på visse punkter bedre end det nye CX800. Og her mener jeg;

Bedre bygekvalitet
Flere HDMI indgange
Display port
Mere lækker fbtj

- og nå ja, så viser det et rigtigt lækkert billede.

Jeg vil mene at du bør kunne få omkring 9000 kr. for dit 50AX800E
Brugeravatar
Af hans123
Display porten er der vist ikke mange der bruger.
Der er kun 4K mulighed på en HDMI port. Nok ikke det store problem nu.

Ingen trivel om det har lækkert billede. Det er jo bland sidste års top modeller.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du får ikke 9000 kr for en brugt 50" fra sidste år. Ville du selv give det for den?

De 6-7000 kr lyder også mere realistisk i mine ører.
Brugeravatar
Af Johnhother
Torben Rasmussen skrev:Du får ikke 9000 kr for en brugt 50" fra sidste år. Ville du selv give det for den?

De 6-7000 kr lyder også mere realistisk i mine ører.
Prisen for det omtalte TV i dag er 18K, de få steder det stadig kan fås:

http://www.crtv.dk/produkter/fladskaerm ... x-50ax800e.

Det kan da ikke være rigtigt, at at TV af den kaliber taber mere end 50% på under et år.

Og ja, hvis jeg var på jagt efter lige det TV, og med mit kendskab til TV´et, så ville jeg give omkring 9K for det.,
Brugeravatar
Af hans123
Nu ved vi ikke hvad trådstarter har givet, men de blev solgt til 13-14,000.- som nye

crtv er vist en af de dyre steder at handle

50% er mange penge at tabe. men jeg ville personligt heller have CX725 i 55'' til 9999.-
I sær pga den bedre baggrunds belysning.
Af waqmohi
hans123 skrev:Display porten er der vist ikke mange der bruger.
Der er kun 4K mulighed på en HDMI port. Nok ikke det store problem nu.

Ingen trivel om det har lækkert billede. Det er jo bland sidste års top modeller.
Ja, panelet er jo kun 2160p, der er intet tv der kan vise 4K. DP har

Ud over det så kan tv'et vise 4:4:4 og 60Hz fra pc, netop denne egenskab er eftertragtet blandt gamere.
Af JesperAndersen
Disse hvad-er-mit-grej-værd indlæg er altid hylende morsomme at læse. Skabelonen er den samme; Sælger mener altid at netop hans specifikke grej er "guld værd"/har tabt minimalt........så kommer dem som selv har haft samme produkt og skal lige "skamrose" det/retfærdiggøre eget tidl. køb ( - og "statistikken" viser at i den gruppe finder man mange tidl. Pioneer og Panasonic-ejere ;) ), som fortæller hvad det BURDE kunne indbringe.......så kommer de mere "realistiske" indlæg, hvor man helt korrekt spørger "hvad ville du SELV betale ?", og fortæller at man skal kalkulere en afskrivning på ca. 50% det første år på især TV.....og STRAKS bliver trådstarter - og især dem som selv har/har haft samme produkt - "fornærmet" over dette......

Men hør her - alt dette er jo dybest set fløjtende spild af energi; sæt dog for pokker TV'et til salg, til det man selv mener/tror/håber på at det kan indbringe!!!!!
Og så lad markedskræfterne bestemme hvad det reelt er værd.....
Brugeravatar
Af Johnhother
JesperAndersen skrev:Disse hvad-er-mit-grej-værd indlæg er altid hylende morsomme at læse. Skabelonen er den samme; Sælger mener altid at netop hans specifikke grej er "guld værd"/har tabt minimalt........så kommer dem som selv har haft samme produkt og skal lige "skamrose" det/retfærdiggøre eget tidl. køb ( - og "statistikken" viser at i den gruppe finder man mange tidl. Pioneer og Panasonic-ejere ;) ), som fortæller hvad det BURDE kunne indbringe.......så kommer de mere "realistiske" indlæg, hvor man helt korrekt spørger "hvad ville du SELV betale ?", og fortæller at man skal kalkulere en afskrivning på ca. 50% det første år på især TV.....og STRAKS bliver trådstarter - og især dem som selv har/har haft samme produkt - "fornærmet" over dette......

Men hør her - alt dette er jo dybest set fløjtende spild af energi; sæt dog for pokker TV'et til salg, til det man selv mener/tror/håber på at det kan indbringe!!!!!
Og så lad markedskræfterne bestemme hvad det reelt er værd.....
Jeg er temmelig uenig med dig på nogle områder. Jeg mener at prisen skal være rimelig i forhold til hvad TV´et har kostet, dets alder og dets kvaliteter. At jeg som tidligere ejer af et TV diskvalificere mig vel ikke til at have en mening - som vel alt andet lige, må være mindst lige så tungtvejende som de udtalelser der kommer fra andre, der måske kun har leget med TV´et hos en forhandler.

Jeg bliver bestemt ikke fornærmet. Jeg er helt kold overfor hvad folk sælger deres grej til, det er deres sag. Men at sælge et så nyt 50AX800E for måske 6K kan jeg ikke lige greje det fornuftige i.

Én ting er jeg dog enig med dig i, jeg ville ikke selv bede andre om en prisansættelse på ting som de fleste reelt intet aner om - i det mindste indgående.
Af JesperAndersen
JohnHother ( o.a.); Kan vi ikke blive enige om at "hvad-er-det-værd" betyder hvad kan jeg realistisk sælge en givent stykke grej for ?
- og i den kontekst er det altså ligegyldigt hvad DU - og andre - mener er "rimelig i forhold til hvad TV'et har kostet og dets kvaliteter". Det som det handler om, er hvad vil en potentiel Køber give for det! ( - og nej, du ER jo ikke en potentiel Køber...)

Naturligvis er du - og andre - ikke diskvalificeret til at komme med input, blot fordi at du har ejet samme produkt. Det gør blot ikke at dit input giver (mere) mening...ja, undskyld, det gør måske endda mere at din vurdering bliver subjektiv/baseret på "følelser"/"forkert"

Og igen - min pointe - vi kan debattere fra nu af og til juleaften om hvad TV'et skal koste, og hvorfor, om ikke en potentiel Køber synes at det er værdien på TV'et, så ER det jo formålsløst med disse tråde............