Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hbar skrev:Ved i om overstående fjernsyn understøtter Dual play - altså hvor man kan spille 2 spiller mod hinanden ved at have hver sin polariseret brille på. Det vises i dette klip fra youtube, men vil da gerne hører om nogen kan bekræfte det ?

http://www.youtube.com/watch?v=DfyK3AkDJUY

/Henrik
yep. jeg har prøvet det med et par spil, og det virker fint.. men er også hurtigt at afprøve med et par dual games fra youtube smarttv hvis man bare skal se det.

problemet er lidt at få brillerne fixet med 2 ens glas :)

edit: nu skrev jeg fint, det må så være med et lille forbehold.
der er en lille fejl med ghosting på det ene billed, hvor man har skygger fra den anden spillers billed, det er dog rimlig utydeligt med original LG briller, men blev ret tydeligt med et par som var fra amazon.co.uk, de var altså ikke perfekte.
Senest rettet af lgowner 14. okt 2011, 17:10, rettet i alt 1 gang.
Af Hbar
Kræver vel bare man offer et par briller og flytter glasset/plastisken over og giver det lidt lim i kanten eller kan man allerede købe færdige briller som virke med dual play?
Af lgowner
Hbar skrev:Kræver vel bare man offer et par briller og flytter glasset/plastisken over og giver det lidt lim i kanten eller kan man allerede købe færdige briller som virke med dual play?
jeg tror vistnok philips har snuppet iden med dualplay briller.
så jo de kan nok købes.

2 par fra amazon af de billige polariserede , er måske også ok, bare pas på de ikke er circular based , så er der nemlig ingen polarisering i kanterne og kun stærkest i midten.