Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af allando
Jeg skal primært bruge en stor skærm (mindst 55") til Blu-ray film, både 2D og 3D.

Plasma er udelukket pga spejlrefleks og buzz (har p.t. en Pioneer 50" fra 2006).

Passiv 3D virker interessant.

Jeg har kik på LG 55LW650 eller PHILIPS 55PFL7606.

Har I nogle erfaringer/forslag/tips?
Af DavidHimself
Det er et svært valg, det er ikke fordi de lige frem er mil fra hinanden, rent spec mæssigt....
men efter hvad jeg har læst, ville helt klar vælge LG'en - det er umiddelbart den folk er gladeste for! :)
Af henriksen78
Jeg har set 7606 i brug og er meget positiv.

Jeg syntes den har et rigtig godt billede og stort set ingen leg i billedet ved krævende HD.

Kan heller ikke mærke noget til inputlag.
har prøvet en PS3 med split second
Af allando
...er der nogen steder på Fyn hvor man kan se LG 55LW650 eller PHILIPS 55PFL7606 i funktion...
Af allando
I Elgiganten i Odense har de en Philips 42PFL7676 i udstillingen...

På skærmen kørte Polarekspressen i 3D...

Var umiddelbart meget positiv over 3D billedkvaliteten...

De har desværre endnu ikke 55" versionen...
Af allando
...efter lidt research på nettet...

Philips:

+ Ambilight (efter min mening)
+ Design (efter min mening) børstet stål
+ 400 Hz

LG:

+ 24p Real Cinema
+ lidt bedre end Philps i diverse tyske tests
+ Konvertere 2D til 3D

Da jeg primært skal bruge TV'et til Blu-ray er 24p Real Cinema sandsynligvis vigtigt! Nogen der kan hjælpe med en forklaring? Og evt. rådgivning?

Vil Philipsen vise panoreringer der ikke er flydende ved Blu-ray-afspilning?
Af Mysen
24p er med garanti også understøttet af Philips, selv om du ikke har kunnet finde det. 2d-3d konvertering tvivler jeg stærkt på, at du vil bruge. 400 hz gør ikke skærmen bedre end konkurrenten. Det er et salgstrick, der får det til at virke meget mere lovende, end det er.

Dit valg skal baseres på om ambilight og det bedre design er værd at ofre lidt billedkvalitet på. Hvis du får samme LG model, om avforums har haft hænderne i, så er standardindstillingerne jo tætte på at være perfekte, mens Philips kræver væsentlig mere snilde at få til at gengive kildemateriale bare nogenlunde korrekt.
Af Frillen
Jeg har selv et LG42LW550W Cinema 3D TV og er overordentligt tilfreds med det!
Jeg tror den største forskel på de 2 mærker er deres smart tv funtioner, og der tror jeg at LG er en hel del bedre end Philips, i hvert fald ifølge denne artikel:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1311841679
Af allando
hmmm.....

Hvorfor kan man kun købe et LG 55LW650 2-3 steder på nettet?

Jeg har forsøgt at få et svar fra LG. Men...(surprise)...de ved ikke
noget!!!!!

Er der ikke produceret ret mange?

Har det noget med sæson at gøre?

Jeg vil helst købe i en butik!

Er der nogen der ved hvorfor ingen butikker har modellen....?
Af Frillen
allando skrev:hmmm.....

Hvorfor kan man kun købe et LG 55LW650 2-3 steder på nettet?

Jeg har forsøgt at få et svar fra LG. Men...(surprise)...de ved ikke
noget!!!!!

Er der ikke produceret ret mange?

Har det noget med sæson at gøre?

Jeg vil helst købe i en butik!

Er der nogen der ved hvorfor ingen butikker har modellen....?
Tjaa, jeg ved det heller ikke, det er faktisk først her for nyligt at jeg har kunnet finde 55" versionen her i Danmark, mens den har været tilgængelig i England siden maj!
Måske har LG holdt lidt igen, da der har været en del klager i deres officielle forum over billedkvaliteten på 55"eren, hvorvidt om disse klager er reelle, skal jeg lade være usagt, men der bliver i hvert fald klaget over fænomener som: DSE, Banding, Backlight bleeding, input lag!
Det officielle LG forum ser ud til at være opdelt i 2 grupper, en gruppe som ikke bestiller andet end at konstant ombytte deres TV til et andet i håb om at få det perfekte!
Og så er der en masse, som erkender at det perfekte TV eksisterer ikke og bare er rigtigt godt tilfredse med deres TV!

Men prøv selv at dømme (kig efter The Official LG LW550T 3D LED Thread Part 1-6 tråde, den er efterhånden i 6 dele)

http://www.avforums.com/forums/lg-forum/
Af allando
Jeg har spurgt Philips hvornår man forventer at kunne købe et 55PFL7606 i en butik, f.eks. Bilka, Elgiganten, m.v.

De svarede at Elgiganten.dk solgte pågældende model. :o

Det var desværre bare modellen 55PFL6606. ;;)

Bortset fra det svar vidste de intet. !:(

Hvad fanden sker der?
Af jzimmer
Frillen skrev:Jeg har selv et LG42LW550W Cinema 3D TV og er overordentligt tilfreds med det!
Jeg tror den største forskel på de 2 mærker er deres smart tv funtioner, og der tror jeg at LG er en hel del bedre end Philips, i hvert fald ifølge denne artikel:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1311841679
Jeg hopper lige med på denne tråd, da jeg selv overvejer at investere i enten et LG LW550/650 eller et Philips 7606.

Hvordan vil du vurderer tv'ets 2D egenskaber? - ved SD/HD kilder? Jeg har selv YouSee over DVB-C og efterhånden en del HD kanaler...men det er vigtigt for mig at vide hvordan tv'et generelt håndterer SD kilder.
3D på LG'en oplevede jeg i HFK, og var egentlig positivt overrasket - umiddelbart en nem, god og omkostningsfri tilgang til 3D (B
Af kfalken
Ja er også interesseret i LW650 :) dejligt tv!!! så det i tyskland igår i 55"og har bestemt mig for at det skal jeg da have!!
Nogen der ved om modeller fra tyskland er anderledes end de modeller i DK?
Bortset fra "kun" et års garanti fra tyskland..
Af lgowner
kfalken skrev:Ja er også interesseret i LW650 :) dejligt tv!!! så det i tyskland igår i 55"og har bestemt mig for at det skal jeg da have!!
Nogen der ved om modeller fra tyskland er anderledes end de modeller i DK?
Bortset fra "kun" et års garanti fra tyskland..
du skal være særligt opmærksom på at tv fra Tyskland ikke har aktiveret DVR funktion, så der skal du igennem service menu og aktivere "Nordic UI" får du også kan optage udsendelserne.

derudover har tyske modeller ikke DVBT2, hvor en nordisk W model har.
(teknisk info: Tyskland har Sony DVB TC tuner, Danmark har Sony DVB T2)