Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BaSsE_-
#139779
Hej alle jer som ejer 50VT20, hvor stort er problemet med retention på dette fjernsyn, overvejer nemlig at købe sådan et tv...

Men er det noget som generelt er et problem på tv´et eller fortager det sig som månederne går??? :)
Af red_martians
#139781
Normalt er det værst i starten, men problemet forsvinder aldrig helt. Det er simpelthen en del af den måde fjernsynet virker på. Men kan dog sagtens konkludere at det er noget producenterne arbejder på, og de bliver bedre og bedre til at minimere det år for år.
Brugeravatar
Af MigSelv
#139784
Problemet aftager med tiden, mit har kørt 280 timer, her er problemet stort set væk. Jeg er den eneste i husstanden, der til tider kan se skyggen ( stort set ingenting ) af et logo, men det er væk efter 5 min.
Får dog et 55VT30 i morgen, kan ikke modstå fristelsen, når der kommer nyt.
Jeg har derfor et 9 mdr. gammelt 50VT20 til salg, med alt originalt udstyr, samt et uåbnet eksemplar af Avatar i 3D.
Af bantam
#139785
Lidt OT: Jeg har testet noget på 55VT30Y og det specifikke eksemplar er stort set fri for retention.
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#139795
MigSelv skrev:Jeg har derfor et 9 mdr. gammelt 50VT20 til salg, med alt originalt udstyr, samt et uåbnet eksemplar af Avatar i 3D.
Hvorhenne? Det ville da være en god idé at du oprettede en tråd i salgsforummet - eller linkede til din annonce hvis du allerede har den andetsteds, som f.eks. QXL, DBA eller GOG.....

Kender en i Odense der overvejede, at købe et nyt 46" VT20 hos Elgiganten for kr. 7.999
Af Nicklas A
#139819
Jeg har selv et og synes problemet er meget lidt, jeg har dog ikke tal på hvor mange timer mit tv har kørt.

Men jeg kan sagtens sidde og se den samme kanal i 6-7 timer uden at kunne se logoet bagefter.
Og jeg kan også sidde og spille ps3 i 3-4 timer uden noget problem.
Jeg tænker mig selvfølgelig om at den ikke står på pause i 1 time og sådan.
Der hvor jeg oplevede retention var når jeg spillede GT5 i 3D mode, så kunne jeg se speedometeret efter 1 time, men det forsvandt hurtigt igen.
Og efter jeg har slået 3D mode fra igen, har jeg spillet en 3-4 timer uden at kunne se noget retention.
Af Bliss
#140582
Har selv et 42VT20E og har aldrig oplevet det, og jeg bruger en del mediacenter med stationære billeder, ingen problemer før eller nu et år senere