Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af MigSelv
Hans CL skrev:
khede skrev:Super svar der Mysen. Gider nemlig ikke betale for noget man kan måle eller se hvis man virkelig kigger godt efter. Hvis billede kvaliteten ligger tæt på hinanden, bliver designet afgørende. Har jo også en kæreste som gerne må synes at det er et flot tv vi har O_O
Jeg vil give Mysen ret i, at hvis du ikke afviser et Plasma TV på forhånd og samtidigt går meget op i design, vil PS7705 være svær at komme uden om.

Før jeg selv købte den model, sammenlignede jeg den meget med VT20, og én af grundene til, at jeg besluttede mig for PS7705 var, at den har en bedre TV tuner end VT20. Så hvis du, som så mange af os, også ligefrem ser TV programmer på dit TV (og ikke kun får signalet fra en ekstern boks), kan det også være et forhold, du kan lægge vægt på.

Jeg har i hvert fald ikke fortrudt købet af PS7705, men jeg har heller ikke mærket noget til plasma buzz overhovedet.

Hans CL
Samsung har såmænd ikke en bedre tv tuner, der er blot forskel på billedfilosofi.
Panasonic har altid brugt en "blødere" billedformidling. Olympus bruger den samme bløde fremvisning af billeder, til forskel for Canon's noget hårdere aftegning.
Så kan man jo altid diskutere, hvad der i længden er mest behageligt og naturligt, at kigge på.
Vi er lidt tilbage i stereo tiden, hvor japanske anlæg fik dårlige karakterer, fordi deres diskant formidling var "skarp" og unaturlig.
Af Hans CL
MigSelv skrev: Samsung har såmænd ikke en bedre tv tuner, der er blot forskel på billedfilosofi.
Panasonic har altid brugt en "blødere" billedformidling. Olympus bruger den samme bløde fremvisning af billeder, til forskel for Canon's noget hårdere aftegning.
Så kan man jo altid diskutere, hvad der i længden er mest behageligt og naturligt, at kigge på.
Vi er lidt tilbage i stereo tiden, hvor japanske anlæg fik dårlige karakterer, fordi deres diskant formidling var "skarp" og unaturlig.
Nu er jeg bestemt ikke selv ekspert på området, men jeg har hørt fra flere af hinanden uafhængige TV forhandlere, at Panasonics achilleshæl altid har været kvaliteten af deres TV tunere, men at de dog har oppet sig på dette område i de seneste år.

Det afgørende for mig har imidlertid været mine egne oplevelser. Hos en TV forhandler fik jeg fornøjelsen af at se disse to fine TV ved siden af hinanden med det samme Tv signal, bl.a. TV2 News. På Samsung var tekstlinien, som kørte i bunden, helt uden rystelser, mens tekstlinien på Panasonic til sammenligning var noget urolig og hoppede lidt.

Lige præcis den oplevelse, har jeg som (videbegærlig) amatør svært ved "kun" at få til at hænge sammen med, om den ene TV fabrikant har valgt at bruge en lidt blødere billedformidling end den anden. Der var i stedet i mine øjne tale om en reel objektiv kvalitetsforskel.

Hvis man herudover vælger at følge de forskellige kalibreringsanbefalinger og skrue helt ned for skarpheden på sit PS7705, er der ikke meget (uægte) "LCD skarphed" tilbage på det samsung TV.

Men det er godt at læse, at du tilsyneladende er lige så glad for dit Panasonic TV, som jeg er for mit Samsung! ;)

Hans CL
Brugeravatar
Af hans123
du skulle ikke have solgt dit 508 tv.

De andre bliver kun dårligere.

Hvis du vælger et VT20 fra Panasonic så vær opmærksom på at det måske ikke er særlig god til at følge med på skærmen.

Jeg gik selv fra pioneer til panasonic og fortrød meget ;)
Af khede
Hans123 mener du at det f.eks har svært ved at følge med i fodbold
Brugeravatar
Af hans123
ja der kommer slør ved hurtige bevægelser

det er åbenbart ikke alle der oplever det
Af wcc
jeg har også vt20 50" og det er ikke et godt tv, mit lider også af ,at det ikke kan følge med ,ved hurtige bevægelser, og tv tuneren er heller ikke på højde, med mit gamle 5090 og mit samsung p96( ved godt de ikke havde de nye tuner) men der var meget bedre billed på dem begge . så det med folk skriver at det er de bedste lige nu, passer ikke, langt fra. jeg har fortrudt at jeg købte vt20. men jeg gjorde den fejl ,at jeg hørte på for mange, der sagde at vt 20 er det bedste, man kan købe, og mange af dem der skriver det, har ikke selv vt20 , de skriver det bare fordi ,nu når det er et pana, så må det jo være det bedste når nu de har købt noget kuro teknik. i mine øjne er det ikke de penge vær. !:(
Brugeravatar
Af MigSelv
hans123 skrev:ja der kommer slør ved hurtige bevægelser

det er åbenbart ikke alle der oplever det
Har i slået IFC fra?