Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle sammen

Jeg har lige et spørgsmål, ang. mit Panasonic VT20, det er til rep. for anden gang, med samme fejl. Tv holder op med at reagere, og så slukker det automatisk og tænder igen. Det er forskellige hvor mange gange det gør det nogle gange hver dag, andre gange et par gange om ugen. Sidste gang fik jeg skifte næste hele indmaden i tv. Og så til mit spørgsmål, kan jeg forlange en ombytning eller penge tilbage nu eller hvad. Mit tv er ca. 1½ år gammel.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Den lovmæssige definition er lidt løs og nævner blot noget i stil med "almindelig praksis". Ofte bruges 3 gange som grundregel, men det afhænger os lidt af fejlens karakter og med en periodisk fejl som din, plejer lovgivningen at strække perioden en smule.

Men det er rigtig, at du kan ophæve købet, hvis de ikke kan udbedre fejlen efter en længere periode. Typisk tilbyder forhandleren/producenten et nyt Tv.
NN1123 skrev:Hej alle sammen

Jeg har lige et spørgsmål, ang. mit Panasonic VT20, det er til rep. for anden gang, med samme fejl. Tv holder op med at reagere, og så slukker det automatisk og tænder igen. Det er forskellige hvor mange gange det gør det nogle gange hver dag, andre gange et par gange om ugen. Sidste gang fik jeg skifte næste hele indmaden i tv. Og så til mit spørgsmål, kan jeg forlange en ombytning eller penge tilbage nu eller hvad. Mit tv er ca. 1½ år gammel.
Ja nu har tv forretningen (Lyd og Billede Frederikshavn) haft det i 4 uger, og de har ikke fundet fejlen, så de ville sende det tilbage til mig, men jeg forlangte de sendte det til Panasonic til rep. og de har nu haft det i lidt over en uge, og heller ikke fundet nogen fejl. Hvad skal jeg gøre hvis de heller ikke findet fejlen?? nu har jeg manglet mit tv i over 1½ månede.

Med venlig hilsen

Nicolaj
Af xenius
Hvis ikke de oplever fejlen, over så lang en periode, kunne det tænkes du havde problemer med dine el installationer derhjemme. Det kunne jo nemt være at der sker udfald i spændingen, deraf fjernsynets opførsel.

Har du prøvet et andet stik i huset ?
Af jng
[quote="xenius"]Hvis ikke de oplever fejlen, over så lang en periode, kunne det tænkes du havde problemer med dine el installationer derhjemme. Det kunne jo nemt være at der sker udfald i spændingen, deraf fjernsynets opførsel.

Har du prøvet et andet stik i huset ?[/quote]

Ville du have skrevet samme “forslag”, hvis apparatet ikke var fra Panasonic?
Af NN1123
Ja jeg har prøvet andre stik i huset, og er selv elektrikker og der er ingen udfald i spændinge har sat et volt meter på som logger hvis der er spændingfald, og jeg har konstant 227 volt. Men da mit tv var til rep. havde jeg jo også en anden tv spændt til og der var ingen udfald. Jeg fik mit tv tilbage igår efter 7 uger uden de har fundet en fejl, efter det havde kørt en timer viste fejlen sig igen, men denne gang nåede jeg at se fejl koden som LED blinkede. og der var 3 gange som betyder at:

=================================================
BLINKS PROBLEM CHECK POINT
=================================================

3 blinks 3.3v SOS D-Board

kilde: http://www.highdefjunkies.com/showthrea ... ion-Thread
Af AD
3. gang er lykkens gang eller sådan noget, du må ned igen... Det virker som de virkelig har gjort sig umage med at finde fejlen på dit tv, men på den anden side er periodiske fejl en pain.
Jeg havde engang et tv som gang på gang lavede det samme, med at slukke periodisk, til sidst flere gange om dagen, det var gammelt så jeg ville bare smide det ud og købe et nyt, men min mor manglede et tv og spurgte om hun måtte få det, det var jo ok, man sagde jeg havde probs med det.
Jeg transporterede det ned til hende og i de 2 år hun havde det slog det ikke en forkert prut, go figure 8)