Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg pønser på at skrive en artikel der omhandler nedskalering af 1080p materiale og opskalering af 720p materiale, men det er en længere proces da der er en del materiale. Artiklen skulle dog gerne komme i løbet af de næste uger.
Af TJMacGyver
ok, lyder interessant.

men hverken 720P eller 1080P er jo skærmens "native"-opløsning(1680x1050)vil det ikke sige at der bliver skaleret uanset hvilken indstilling jeg bruger?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja. Skærmen er ikke bygget til at være et TV - det er en monitor, så HD materiale er ikke det den er rettet imod.
Af TJMacGyver
Hmmm, så kan det godt være jeg skal prøve at se om jeg skal købe et decideret TV i stedet.

og så vente med at købe en ny skærm. Jeg har PT en 24" sony WIdescreen CRT skærm, den fylder bare så utrolig meget, og vejer 40kg og er grim, og så bruger den jo langt over 100+watt

22" er også lige i den lille ende når det kommer til TV-brug.

Er det for dumt at købe noget brugt? jeg vil så satse på at finde et ordentlig kvalitets mærke 32" til omkring det samme som denne skærm koster (3.600kr)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, jeg vil ikke mene du bør være bange for at købe brugt. Fladskærmene er så billige at folk der forsøger at sælge deres gamle hardware ikke kan få ret meget for det.

Husk blot på at du kan få et ret godt 32" TV fra eksempelvis Toshiba til ca. 6000 kr. så ældre dårligere TV skal være prissat fornuftigt før man bør afgive et bud. Mange prissætter deres TV for højt fordi de jo har givet en bondegård for det, men har svært ved at acceptere at det er nada værd i dag. En hurtig søgning på dba.dk gav ikke nogen resultater på et TV i 32" skalaen som jeg ville gide smide den forlangte pris efter.
Af TJMacGyver
Jeg vil bare lige komme med en opdatering.

Jeg har i dag leveret skærmen tilbage.
Det er hvis normalt at der er 14 dages returret i Fona, det kunne være man skulle udnytte det, og få et nyt TV hver 14. dag :D

Det var nok mest pga. den megen backlight bleed (jeg har ingen erfaring med LCD skærme, så ved ikke hvor meget der er normalt)

der var også problemerne med at OSD'et ikke virkede når jeg satte min xbox til scart indgangen.

og så var det for småt til at jeg kunne bruge det til kombi skærm/TV.

så jeg satser på at købe et billigt 32" LCD TV. og håber på min nuværende skærm snart går i stykker så jeg kan få penge til en ny af forsikringen. :)