NENT’s Viaplay har store vækstambitioner for de næste 4-5 år. Kundebasen i Norden skal fordobles, så den tæller ca. 6 millioner ved udgangen af 2025. Det kræver god kundeservice, påpeger chefen.
Kundeservice er forandret
De tårnhøje vækstambitioner for Viaplay blev offentliggjort midt i november på NENT’s finansielle nyhedsevent Capital Market Day, som omtalt her på Flatpanels.
Det står klart, at det kræver en støt stigende streaming-appetit blandt seerne, og en voksende, bred programportefølje, hvis Viaplays ambitiøse vækstplaner på et konkurrenceintensivt marked skal realiseres de næste 4-5 år.
Læs også: Interview: Dokumentar-serier skal bidrage til Viaplays tårnhøje vækstmål

Kim Poder, EVP & CCO. Foto: NENT
Det kræver også noget mere lavpraktisk, nemlig en kundeservice der fungerer og er tilpasset nutidens abonnenter, påpeger Executive Vice President og Chief Commercial Officer Kim Poder for Viaplay overfor Flatpanels:
- "God service er et selvstændig parameter i konkurrencen om at tiltrække mange nye kunder - og holde fast på dem," siger han.
Kundeservice er langt fra nyt i NENT. Fra slut 80’erne og årtier frem havde koncernen (Viasat) mange tusind parabolkunder.
- "Men god kundeservice har ændret sig markant på godt ti år. Det er en ny verden. Før ringede man og talte med en medarbejder. I dag sker det løbende på Social Media som en lang flydende dialog," siger Kim Poder, der selv kom til TV3 i 1998.
- "For 10-15 år siden ringede abonnenter og spurgte om deres regning, om modtagelse, problemer med teknik, osv. I dag er kunderne hovedsagelig optaget af programmerne. De skriver lange tråde på Social Media om programmerne. De stiller spørgsmål til os og deler viden med hinanden. Og deres viden og engagement er imponerende højt. Til gengæld forlanger abonnenterne svar på alt inden for ret kort tid, så det stiller krav til tilstedeværelse og bemanding i kundeservice" siger Kim Poder.