Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mcm
Hej

Jeg har købt et Samsung LE40A866 og jeg synes det larmer en del (det lyder som blæser støj). Jeg har andre 40" Samsung LCD skærme og de larmer stort set ikke.
Det er ikke blæserne i LE40A866 der er problemet, det er nogle spoler der sidder i hele den ene side i TV'et.
Jeg har snakket med Samsung support og de siger de ALDRIG har hørt om problemet før. De har været her to gange og sidste gang skiftede de blæserne selv om det ikke er dem der larmer (det indrømmede de også). Blæserne er ikke til at høre.

Er der andre der har dårlige erfaringer omkring støj fra deres LE40A866?

Man kan tydligt høre støjen hvis man slukker for lyden. Man kan få støjen til at ændre sig ved at skrue op og ned for lysstyrken på skærmen.

Efter min mening er det er for dårligt at et nyt tv der koster en formue støjer. Derfor opfordre jeg folk med et LE40A866 der støjer at i ringer ind til Samsung support for fortæller om problemet.
Samsung support Danmark 70701970 åbent man-fre 8-18
Af Fredtoft
mcm skrev:Hej

Jeg har købt et Samsung LE40A866 og jeg synes det larmer en del (det lyder som blæser støj). Jeg har andre 40" Samsung LCD skærme og de larmer stort set ikke.
Det er ikke blæserne i LE40A866 der er problemet, det er nogle spoler der sidder i hele den ene side i TV'et.
Jeg har snakket med Samsung support og de siger de ALDRIG har hørt om problemet før. De har været her to gange og sidste gang skiftede de blæserne selv om det ikke er dem der larmer (det indrømmede de også). Blæserne er ikke til at høre.

Er der andre der har dårlige erfaringer omkring støj fra deres LE40A866?

Man kan tydligt høre støjen hvis man slukker for lyden. Man kan få støjen til at ændre sig ved at skrue op og ned for lysstyrken på skærmen.

Efter min mening er det er for dårligt at et nyt tv der koster en formue støjer. Derfor opfordre jeg folk med et LE40A866 der støjer at i ringer ind til Samsung support for fortæller om problemet.
Samsung support Danmark 70701970 åbent man-fre 8-18
Har du prøvet om det ændrer sig til det bedre eller værre hvis du sætter Baggrundsbelysningen (backlight) til max (=10)?
Af Fredtoft
mcm skrev:Så bliver det bedre, men stadig for meget støj efter min mening.
Ja, så lyder det i hvert fald til at være strømforsyningen. Der er nogen som har kunnet minimere generne ved at sætte akustisk dæmpemateriale op på væggen bag TV'et der hvor støjgenen kommer fra.
Alternativt kommer du næppe udenom at snakke med forhandleren om en eventuel ombytning eller returnering- forudsat selvfølgelig at TV'et støj er udover det forventelige.
Af mcm
Jeg har haft TV'et til forhandleren og de siger at den støj / larm det udsender ikke er mere end man kan forvente, for de tynde fjernsyn, da larmer mere.
Da det er et erhvervs køb gælder retunerings retten ikke.
Det er jo ikke fedt at man skal til at sætte støjdæmpning op på væggen bag fjernsynet.
Af felix
hej mcm
jeg har også meget støj på mit le40a866 som jeg slet ikke kan acceptere på så dyrt et tv, jeg har haft en del samtaler med samsung support som kun kunne fortælle mig at det måtte larme 32db svarene til ca 20 på lydstyrke på skærrmen(og det er meget)så de ville ikke gøre noget, men efter en del samtaler og mails kommer de ud og skifter strømforsyningen
mvh felix
Af henrik4223
Havde samme problem med 866'eren. Det endte med at jeg returnerede det. Synes det er for dårligt med sådan en topmodel som er så dyr!! Klart uacceptabelt at man bliver forstyrret af støj ved normal tv lydniveau. Jeg havde flere "testlyttere" hjemme for at se tv og alle var klart af den opfattelse, at det skulle returneres pga støjen.

Måske du skulle henvise Samsung til denne side.
Af Jaxe
Hej,

jeg havde ellers planlagt at købe et LE40A866, men er nu kommet i tvivl efter jeres oplevelser. Et sted herinde læste jeg at en havde fået firmware opgraderet sit fjernsyn og larmen stoppede, men det hænger jo ikke sammen med at det skulle være nogle spoler det er galt med.

Jeg er nogen herinde som har fået løst problemet eller som ikke har problemerne med støj?
Af ninjabob
Omtalte tv, er det det jeg har linket til her, eller er det en nyere version jeg har kigget på?

Jeg har nemlig kig på disse 2 ldc-tv, men er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge. Vil jo ikke vælge Samsung hvis der er så mange problemer med støj....

Samsung LE40A866S1:

http://hifipriser.dk/Products/Listprice ... Specs=true

Sony KDL-40W4500:

http://hifipriser.dk/Products/listprices.asp?ID=475466

Er der nogle med kendskab til dem, som kan anbefale noget? Det skal bruges til alm. tv, film, xbox/PS3 og være lidt fremtidssikret?

Mvh,
M
Af NHM
Efter flere måneders tilløb drønede jeg i lørdags til Helsingborg efter mit nye drømmetv. LE40A866. Det blev en kort fornøjelse.

Efter mindre end 5 minutter med powerknappen on, spurgte fruen om den gamle pc'er stadig var tændt. Det var den ikke, og minsandten om det ikke viste sig at det var min nye storinvestering, som lød som en gammel pc'er fra sluthalvfemserne.

Efter lidt dialog med et par kammersjukker fandt jeg dette forum senere om lørdagen, og blev for alvor bekymret for mit tv, da andre tilsyneladende har samme problem.

Da tv'et også havde døde pixel måtte jeg mandag morgen endnu en gang til Helsingborg (340 spir for en dagsbillet for de interesserede;).

Nu da jeg var bekendt med støjen kunne jeg konstatere at butikkens ophængte LE40A866 larmede lige så meget som mit eget.

Derfor turde jeg ikke køre hjem endnu en gang med den nye såkaldte topmodel for blot at konstatere at det ville koste mig endnu en tur over Øresund plus en masse besvær og sure miner fra fruen.

Resultatet blev istedet LE40A796 med LED. Den larmer til gengæld næsten ikke (kun hvis jeg muter lyden og går helt over til tv'et), og jeg er meget tilfreds med alternativet. Støjmæssigt kan jeg sagtens anbefale denne.

Til gengæld kan jeg ikke anbefale 8-serien til hjemmebrug. Den er til lufthavne, butikker og andet erhverv, hvor støjen ikke er et issue.

Det er sur røv at Samsung vælger at sælge sådan en model til hjemmebrug, hvor det er helt uacceptabel at tv'et summer som en gammel Puch Maxi knallert.

Så er I advaret.
Af JanGS
Har lige købt et 40a866. Jeg kan slet ikke genkende problemer med støj. Hvis man lægger øret ind til tv'et, ja så kan man høre, at der kører en blæser. Ellers ikke. Mit 866 står frit på en tvbænk.
Af Roi
Hej

Jeg har også lige købt et Samsung LE40A866S1W/XXE, og det larmer overhovedet ikke. Jeg har nu haft det en uges tid og der er intet at bemærke.

Hvor lang tid har du haft det ?

MVH.

Roi
Af mcm
Jeg har haft det siden d. 26/1 2009