Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af andeo
Hej

som bekendt har denne model en kortlæser til almindelige SD-kort og denne virker også, men jeg kan ikke få skærmen til at vise billederne i fuld skærm.

Skærmens opløsning er 4:3 og det er billedernes aspect-ratio også. Dertil har jeg dog via en picture resizer komprimeret billederne til skærmens nøjagtige opløsning 1024x768, men billderne forbliver midt på skærmen og med grå lodrette bjælker i siden...

Nogen der ved hvad jeg skal gøre for at billederne bliver vist i fulds skærm på mit TV ...

Takker
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Skærmens aspect ratio er ikke 4:3 - det er 16:9. Opløsningen er 4:3 ja, men hver enkelt pixel er aflang, så det giver skærmen et 16:9 format. Du skal vise billeder i 16:9 format for at de passer til skærmens fysiske areal, idet den selv sørger for at billedet ikke vrides skævt når det vises på skærmen.
Af andeo
yakken skrev:Skærmens aspect ratio er ikke 4:3 - det er 16:9. Opløsningen er 4:3 ja, men hver enkelt pixel er aflang, så det giver skærmen et 16:9 format. Du skal vise billeder i 16:9 format for at de passer til skærmens fysiske areal, idet den selv sørger for at billedet ikke vrides skævt når det vises på skærmen.
Jeg forsøger lige at lave det til 16:9 format, så skal jeg nok melde tilbage om mit fund :)