Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg har planer om at skifte mit gamle LG42PX5R ud med et Panasonic TH 50PZ800.

Spørgsmålet er så, om jeg skal købe det om et par måneder, hvor man kan tænke sig, at det er faldet i pris pga. at Panasonics 2009 modeller begynder at dukke op rundt omkring. Eller om det er bedre at købe med det samme, fordi der er risiko for, at det om nogle måneder ville være så godt som udsolgt og nærmest umuligt at få fat i?

Hvad mener I situationen vil være med 50PZ800 om nogle måneder: Vil det være billigere end nu (den billigste pris jeg har kunnet finde er 13.498 hos getmore.dk), eller vil det være udsolgt?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Afløseren for PZ-modellerne er endnu ikke klar til udsendelse herhjemme, så vi kender reelt ikke lanceringsdatoen. Der vil være mere information på mandag når modelsegmentet præsenteres hos Panasonic.

Du skal dog nok passe på med at vente til sidste øjeblik, hvis du vil have PZ800, da lagrene nok ikke vil blive fyldte når først den nye model er gået i produktion. PX80 begynder således allerede at forsvinde fra butikkerne nu.

Mht. prisnedsættelser, så vil der nok være en slags brandudsalg, men igen, så kan du også risikere at der slet ikke er nogen tilbage at sælge ud af. Med PZ70/700 og PX70/700 var der, i sin tid, ca. 1000 kr. at spare ift. udsalgsprisen nær enden, men jeg tvivler på at du kan presse så meget rabat ud af de nuværende modeller, da prisen i forvejen er meget lav.
Af Kratz
Hvis prisen for 50PZ800 er nede på 13.500 kr, tvivler jeg på den kommer meget længere ned. Jeg gav selv 2.000 kr mere for 42 tommer udgaven i sommers, efter den var faldet i pris...
Priserne på de større skærme går kun en vej, og det er nedad, men jeg synes godt nok det har været ud over det sædvanlige den sidste tid.