Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Min philips DVD/harddisk-recorder har HDMI ud, men jeg har ikke noget TV...kun en PC-monitor med DVI-indgang. Ja, ok den er 24" så nææsten et TV...haha

Jeg var nede i en PC-forretning og spørge efter et kabel HDMI til DVI, men det sagde de ikke kunne lade sig gøre, det er kun fra PC til Monitor signalet kan gå videre, signalet fra Phillipsén er anderledes...

hmmm...

Jeg har ikke afprøvet dette endnu, ville lige høre nogle kommentarer...
Af ReneBak
På Av-connection.dk kan man købe HDMI til DVI kabler og de skriver at det virker. Prøv at ringe til dem og spørg.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nu kan jeg se, at jeg kommer for sent, men hvorfor vil du have et HDMI->DVI kabel og ikke et rent HDMI-HDMI og så en adapter? Du kan kun benytte et kabel med DVI i enden til en PC-skærm, så hvis du engang i fremtiden gerne ville have noget andet tilsluttet, så er det bare ærgeligt. Det ville ikke være tilfældet hvis du havde købt et rent HDMI kabel og en adapter.
Af rasmuzzen
Yakken, de overvejelser havde jeg også, men så tænkte jeg: Der vil være færre "samlinger" i signalvejen uden en adaptor. Desuden har jeg et HDMI kabel i forvejen, så dette nye kabel er bare en suplering til samlingen.
Og jeg regner med at jeg kan bruge det den anden vej - hvis jeg engang vil tilslutte min PC med DVi-ud til mit TV med HDMI-ind :-)

PS ja, min lejlighed er et kabel-helvede !
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, du vil naturligvis kunne vende kablet om hvis du vil sætte din PC til et TV. My bad - så er der én mulighed mere :)
Af rasmuzzen
I denne forbindelse vil jeg så lige nævne, at det ikke duer - hos mig ihvertfald - at købe et kabel med SCART til VGA, hvis man feks gerne vil sætte sin DVB-T modtager til sin PC-monitor, heller ikke selv om man i menuen kan vælge mellem RGB og CVBS.
Af rasmuzzen
Øv, indtil videre må jeg bøje mig for den lokale PC-pushers udsagn, det ser ud som om at HDMI-ud ikke understøtter HDCP eller hvad det nu hedder, der er ikke billed på og jeg kan ikke vælge HDMI i options-menuen på Phillipsen. :((
Af rasmuzzen
hmm, det er vist sådan at vist "kilden" ikke understøtter HDCP, så er der ikke signal...og det gør min monitor så nok ikke.

nogen der kan bruge et kabel? :)
Af Mr_Mo
En DVD/Harddisk-optager burde virke ligegyldigt om HDCP understøttes? Derudover, har jeg hørt at såfremt HDCP ikke understøttes nedskaleres signalet fra HD til SD (igen, ligegyldig for DVD/Harddisk optager). Så jeg tvivler på at HDCP skulle være årsagen.
Af rasmuzzen
Jeg læste fejlmedelsen på DVD-afspilleren igen, og der står at skærmen ikke understøtter HDCP, derfor virker det ikke...de nyeste skærme med HDMI har jeg lagt mærke til har denne understøttelse, så det gir god mening for mig nu...