Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har i lang tid haft en Sagem 60 Selector, men først for et par dage siden har jeg tilsluttet den digitale lyd (coaxial) til min forstærkers digitale indgang.

Jeg har indstillet lyden på Selector til 'Cinema Sound', og det bevirker at den leverer et digitalt signal (PCM på alle andre kanaler end Tv2 der sender i Dolby Digital 2.0 - måske de sender 5.1 på film?).

Jeg oplever ganske ofte - flere gange i timen - at den digitale lyd forsvinder et sekund eller 2. Hvad skyldes det mon?

Er der andre der oplever et lignende problem?
Brugeravatar
Af kthomsen
Yes har også nøjagtigt det problem med lyden. Det er kun på TV2 det sker.

Det er også TV2 der pixelerer når man har andre ting med signal (HDD recorder m.m.) stående tæt på eller hvis selve yousee boxen ikke får tilstrækkeligt meget plads til luft.

Så mon ikke bare det er dårligt kvalitet fra TV2?
Af Askepot
Nej, jeg havde det samme problem med Sagem 60, Lyden hakkede ustandseligt gennem den coxial tilslutning.

Nu har jeg fået ny modtager SMT-3126 som har optisk tilslutning. Nu har jeg ingen problemer med hakken og digital suround på de desværre få kanaler der sender i 5.1.