Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Phl
Jeg har lige købt et Philips 42PES0001D i Tyskland og må sige jeg er er særdeles tilfreds med fjernsynet. Jeg vil gere bruge nætværksfunktionen til at se fotos, høre musik osv. Fjernsynet kan se alle mapper på computeren, men når de skal afspilles viser der sig en meddelse "ikke understøttet format fundet". Jeg bruger Vista og ellers er alt standard. C- drevet er sat til at dele. Det virker lidt underligt at man laver denne funktion hvis det ikke understøtter de mest almindelige formater eller...........?

Er de nogen der har en god ide?

mvh.
Phl
Af J2NK
Hvilket format vil du gerne spille(container/video codec/audio codec)?

(Hvis du er i tvivl brug din medieafspiller til at spytte filminformation ud)

Met held er det containeren til filen der ikke er understøttet, og det kan flyttes til en anden.
Af Phl
JPG, AVI IMG filer. Hvad mener du med "container"........
Af J2NK
En mediefil består af flere dele, generelt:

En container/beholder såsom Avi, MP4, MP3, MKV osv..

Containeren samlere flere forskellige dele(spor):

nul, et eller flere videospor(DivX, H.264, MPEG-2)
nul, et eller flere videospor(AC3, MP3, AAC)
nul, et eller flere undertekstspor

Jeg kan ikke rigtig finde information om hvad TV'et understøtter, hvis det bare er containeren kan indholdes ofte flyttes(remuxes), hvis ikke skal det omkodes, hvilket betyder stprt kvalitetstab og større filer.

Eller sender du billedet direkte til TV'et? I dette tilfælde skal du bare få en bedre mediespiller til computeren.

Hvis jeg forstår denne kilde rigtigt http://www.awe-europe.com/product_descr ... roduct=914, er der kun understøttet MPEG-1 & 2 + JPEG filer, MPEG-1 bruges egenteligt ikke længere og MPEG-2 findes primært i DVD'er.
Af Phl
Jeg havde egentligt regnet med at jeg kunne vise alm. billeder, afspille HDV og lytte til musik. Jeg ser alle filer på Tv'et og kan åbne alle mappper men så stopper det.

mvh
Phl
Af J2NK
Beklager, ser ikke ud til at systemet overhovdet understøtter andre videoformater..

Alternativet er at forbinde dit PC med HDMI.
Af Lukasiewicz
Hej

Lige en hel anden ting, er selv ved at købe et Philips 42PES0001H.

Ved du hvad forskellen på H og D modellen er?

Mvh - Lukasiewicz
Af Phl
MPEG-4 så vidt jeg ved, jeg gav 14000,- i Tyskland. Det kan erhverves for 13000,- idag
Af janelne
Phl, tillykke med dit nye tv (er misundelig). Det lyder da helt utroligt, hvis netværksdelen ikke kan anvendes til at vise alm. jpeg-billeder. Det MÅ det da kunne. Philips kundeservice må kunne hjælpe dig?
Af Phl
Du kan roligt være misundelig :p . Jeg kontakter support når jeg får tid.

mvh. Phl
Af steffenj
H modellen er til det scandinaviske marked mens D modellen er til det engelske.