Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kasper_LK
Jeg skal ha købt mig en widescreen, men er lidt i tvivl om hvilken model og hvilken størrelse.

På nuværende tidspunkt er min primær skærm en 21" Compaq P1100 Trinitron CRT og ved siden af den har jeg en Samsung 193P (ikke plus).

Grunden til at jeg stadig har min gamle Compaq er at min 193P ikke dur til spil. Jeg har overvejet at købe en 193P plus som primær skærm, men har besluttet mig for at når min Compaq skal udskiftet, så skal det være med en widescreen.

Mine krav er den nye skærm er at jeg kan bruge den til spil (mest bilspil), at den matcher min 193P i design og at den fysik ikke har en mindre skærm højde end min 193P, hvilket er lige omkring 30 cm.

Lige nu er hælder jeg mest til en Samsung 215TW, men jeg kan ikke rigitg finde ud af om den er høj nok.
Er der andre skærme som ville være et bedre valg?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvad mener du med at den skal være 30 cm høj - 30 cm til øverste kant eller at selve skærmrammen skal være 30 cm?

Jeg synes at 215TW er et fornuftigt valg.
Af Kasper_LK
Med højde mener jeg højden på den synlige del af panelet eller hva man nu kalder den del af en skærm som viser billedet.
Brugeravatar
Af hightower
Jeg kan ikke finde andre muligheder end at vente på 22" kommer, hvis Samsung'en er for lille. Alternativet kunne være Acer AL2423 24" http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=205644
men den er netop kommet og jeg skal derfor ikke gøre mig klog på om den er velegnet til spil - bemærk opløsningen - den kræver et meget veludstyret SLI/crossfire setup når du vil spille bilspil i en nogenlunde framerate ;)