Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej i rummet.

Vil gerne høre jeres gode råd og erfaringer mht. køb af nyt tv.

Er der noget man skal tage højde for mht. fremtidige signaler.
Vil helst ikke ha noget med de digital bokse at gøre som yousee har.

Har besluttet at jeg skal ha et "32" og vil prøve at holde mig i mellem 3500 og 5000 kr.

Har kabel tv fra yousee (ikke digital, bare alm. fra antenne stikket i vægen).

Skal ikke bruget til det vilde, bare god tv, en fodboldkamp og en dvd film ind i mellem.

Lad mig høre. :)
Af J2NK
Du leder efter et TV med indbygget digital tuner til kabel, gerne med MPEG-4 til HDTV kanaler.

Bedste TV i din prisklasse er nok Sony KDL-32v4500 eller KDL-w4000, den sidste koster noget mere, men har en højere opløsning.
eriksen30 skrev:Hej i rummet.

Vil gerne høre jeres gode råd og erfaringer mht. køb af nyt tv.

Er der noget man skal tage højde for mht. fremtidige signaler.
Vil helst ikke ha noget med de digital bokse at gøre som yousee har.

Har besluttet at jeg skal ha et "32" og vil prøve at holde mig i mellem 3500 og 5000 kr.

Har kabel tv fra yousee (ikke digital, bare alm. fra antenne stikket i vægen).

Skal ikke bruget til det vilde, bare god tv, en fodboldkamp og en dvd film ind i mellem.

Lad mig høre. :)
Hvis du ikke vil have digital lige med det samme fra yousee, så køb et brugt CRT TV. Du får ikke noget fladskærm der laver bedre billede til analog alligevel.....tværtimod!
Af eriksen30
Tror nu nok det skal være et nyt.
Brugeravatar
Af kthomsen
eriksen30 skrev:Tror nu nok det skal være et nyt.
Jamen det er heldigvis helt op til dig selv. :D

Prøver bare at gøre dig opmærksom på, at fladskærme IKKE er bygget til analog signal, og at du får et mere "udsmurt" billede end på et CRT, som man ikke kan købe de gængse steder mere. Derfor brugt CRT for 500-1000kr indtil du bestemmer dig for digitalt.
Af eriksen30
Køber ikke brugt.

Andre historier. O_O
Brugeravatar
Af kthomsen
Jaja, det var også bare en heads up om analog på LCD/Plasma.

Generelt er analog signal bedre på et plasma tv end LCD.
Det har ikke så meget med den indbyggede analog tuner at gøre som med panelet og signalforbedringsindstillinger på TVet.
Selv med SD kvalitet (alm. digital) er billedet normalt bedre på et CRT, da mange kanaler (minus DR og TV2) bliver komprimeret meget, for at kunne sende flere kanaler ud til kunden, istedet for bedre kvalitet.

Panasonics PX80 et af de bedste tv til analog. Læs dog evt. denne tråd om analog på PX80:
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... 1a6f628309