Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Står og skal have mit første fladskærmsfjernsyn. Har før kigget meget på Samsung på grund af designet. Har nu været oppe i den lokale Fona og set deres nye 866. Er vild med designet og så at det er tyndt. De viste DR1 og var ikke særlig begejstret for billedkvaliteten, stod "grynet" og "overmættede" farver i forhold til det Sony Bravia 40Z4500 som hang længere nede af væggen.

Hvilke af de fjernsyn er bedst, prisen på dem er stort set ens, hvis jeg sammenligner på nettet, i Fona er Sony 2000 kr. dyrere.

Er virkelig i vildrede, har nu også læst at der snart skulle komme en 5500'serie???
Af siccio
Hej Michael...
Nu er jeg ikke fladskærms ekspert, ejer stadig selv et Sony Wega 32" crt.
Har dog kigget lidt på diverse fladskærms modeller, og af de modeller du nævner der ville jeg vælge Z4500.
Så 46" modellen af Z4500 ved siden af X4500 i 40" i lokale Fona butik.
de var begge fodret med samme signal, og spurgte sælger om der var kalibreret på dem, og han svarede det var lige ud af kassen, og op på væggen.
Som de stod der var Z modellen til min overraskelse lidt foran, utroligt nok da den faktisk var størrer at det stod bedst.
Kender ikke fagudtrykkende for billed fejl, men det var som om X4500 havde lidt problemer med et flag der blafrede i vinden, lidt mosaik digitalisering svært at forklare...
Dette var mere rent på Z4500...
Muligt X-modellen havde en defekt, men hvis jeg skulle vælge ud fra dette blev det Z4500 i 40" ihvertfald.
Har set diverse Samsung 7-8 samt 9 serie, men mener Sony stadig er lidt bedre.
Men ja der kommer nye 5500 modeller til foråret, men sikkert 6xxx modeller til efteråret, kommer jo hele tiden, så spørgmålet er hvor meget nyt tv haster for dig?