Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mrfly
Hej så kom mit nye samsung 966 46 tommer og syntes det er super, men jeg kan ikke finde ud af at få lyden over anlæget jeg har ikke optisk ingang på min forstækker/resiver. Håber i kan hjælpe mig.

Mvh
Claus
Af Kratz
Hvad med et almindeligt phono stereo? Både TV og receiver burde have disse indgange.
Af Mrfly
Hej
Der er også phono l-r men der står ikke out signal men i instruktion bogen står der til extrern enhed men de sidder i forbindelse med hdmi kan det passe de kun er aktive hvis man bruger hdmi? ellers syntes jeg godt nok det er fordåligt på sådan et dyrt tv.

Mvh
MrFly
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
De burde sende lyd ud uanset hvad, men det kan du vel hurtigt teste?
Af Krang
Hej Mrfly

Jeg har også 966, og har desværre også konstateret at der kun er den ene mulighed for at forbinde til sin receiver; optisk. Det er faktisk lidt rystende.

L/R udgangene fungerer som du selv skriver, kun ved hdmi... De ER testet.

Jeg har til gengæld to optiske indgange på min receiver, men har brugt dem til PS3 og X360, da chancen for surroundlyd kommende derfra er lidt større end fra alm. TV... Det er dog stadig en skandale, at Samsungs absolutte flagskib kun har en enkelt audio-out, og endda en optisk en af slagsen, så man er tvunget til at have en masse optiske indgange i receiveren, eller have alle andre dele kørende 100% via hdmi.... Jeg må indrømme det ikke var en sag jeg undersøgte inden købet, og en ting som virkelig trækker ned i helhedsbedømmelsen.
Af Kratz
Men HDMI virker vel også kun en vej eller? Ville umiddelbart tro der udelukkende er tale om HMDI indgange, og derved ikke noget lyden kan sendes ud af.
Af hjs
Hej Samsung 966 brugere.

Har i problemer med 966, har tænkt at bytte min 796 til en 966 og hvor har i købt jeres 966 har ikke kunne finde den i butikkerne.

HJS :)
Af RM
Hey, hvis du har din ps3 og xbox til via hdmi, så burde der også kommer surround igennem til tv'et, så kan du nøjes med at have tv'et sat til din forstærker via optisk. er ikke 100p sikker, men prøv det.
Af Krang
RM skrev:Hey, hvis du har din ps3 og xbox til via hdmi, så burde der også kommer surround igennem til tv'et, så kan du nøjes med at have tv'et sat til din forstærker via optisk. er ikke 100p sikker, men prøv det.
Funker desværre ikke ::l