Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kimusen
Jeg har over de sidste par uger læst en del omkring mit valg af TV.. Førstvalget var et "Sony KDL-46W4500" men pga. alle de tråde/indlæg der har været omkring dette TV (eller er det hele W4500 serien der lider?) med "backlight bleeding", så er jeg kommet lidt på herrens mark omkring et egentligt valg..

Jo mere jeg har læst rundt omkring, omkring specs, LCD/Plasma, osv, jo mere forvirret er jeg egentligt blevet.. Så nu vil jeg prøve at "viske tavlen ren" og starte fra polepostion;

Har ca. 3-3,5m fra sofa til placering af TV, har en ret lys stue, skal bruges til DVD/PS3/BluRay, har digital TV fra YouSee (HD Boks kommer meget snart), ser en del sportsudsendelser, fodbold, hockey mm. Så meget gerne at skærmen er 50"+, pris ide. MAXXX 15.000,-

Er ikke "mærke-*****", så om det er det ene eller andet er jeg ligeglad med, bare jeg får mest "value-for-the-money"

Håber på nogle saglige og gode forslag fra jer ude bag skærmene..

Mvh Kim :)
Af Turbo
...
Senest rettet af Turbo 11 feb 2009, 11:25, rettet i alt 1 gang.
Af Ponduus
Turbo skrev: 
http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... &Soegeord=

Så kort kan det faktisk siges :)

Du siger, at du har en lys stue. Havde du problemer med genskin på dit gamle CRT?

Hvis du havde kunne et plasma tv godt give lidt problemer med genskin, hvis ikke så kan du trygt købe PZ80 :)
Af Kimusen
Sidder fakatalt med et Dantax Plasma 42" som er fire-fem år gammelt, og til tider når solen er fremme, så kan det sku desværre godt drille..

Har ellers kigget MEGET på det Panasonic TV der er blevet foreslået der, meenn Dåsen er ikke helt begejstret for designet.. :/ Må evt. prøve at foreklarer alle de andre fantastiske ting ved det.. ;)

Mvh Kim
Af sketchpad
Hvis din bedre halvdel ikke er helt begejstret for designet
så kan jo LG 50PG6000 være et alternativ, der er der ikke
meget at komme efter på design siden.
Af Kimusen
Hvad med et "LG 50PG6900", vil dette TV kunne gøre tricket..? Kan se at det ikke er "FullHD" men hvad har det af betydning..? Kan købes til den nette sum af 11.104,- inde på Cinemagic, med dansk menu/manual..

Mvh Kim
Af sketchpad
Pas lidt på med pg6900...da de har gået lidt på kompromis med panelet, det er IKKE samme panel i den som i 6000 modellen.
Af Kimusen
Ok..

Hvad med et "Samsung PS-50A656"..? Kragen er helt tosset med Samsungs design, og så gerne deres TV hænge på væggen herhjemme, hehe

Mvh Kim
Af Turbo
...
Senest rettet af Turbo 11 feb 2009, 11:25, rettet i alt 1 gang.
Af dk_akj
Turbo skrev:Hey :)

Jeg ville nu godt nok forklare den krage, at kvalitet kommer frem for design - Langt de fleste nye TV kan man nemt få til at passe ind i hjemmet (design).

Jeg kender intet til billede kvaliteten på LG plasma - Min mening, generelt er Panasonic lige en kvalitet bedre end LG.
http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... &Soegeord=

Slå 2 fluer med et smæk og nap et PG6/7000, så får du både design og kvalitet.

Anders
Af Kimusen
Puuhh, nu har jeg siddet og regnet lidt på sagerne, og tror sku økonomien er til at kigge på et "Pioneer PDP-LX5090H" eller et "Pioneer KRP-500M"

Hvilket TV skal man vælge..?

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
500M er ikke et TV, det er en monitor. Du skal se på A-modellen. Essentielt er LX5090 magen til, men alt er samlet i TVet i stedet for en ekstern medieboks. Du får ikke bedre billedkvalitet på den ene model ift. den anden.
Af Kimusen
Valget er indtil videre landet på et LX5090H fra Pioneer, som jeg kan se har fået god omtale herinde..

Er der nogen grund til at vælge et LX5090 istedet for en "H" model..? Hvad er forskellen egentligt..? Man sparer lige godt 1500,- ved at vælge LX5090 modellen..

Noget andet er, hvilket TV ophæng skal men kigge efter..? TV skal bare klaskes op på væggen, ikke noget med op/ned tilside eller andet..

Har fundet ud af at jeg skal have den højtaler til montering under TV'et..