Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af tuff
Jeg har tænkt på hvor lang tid, der skal til, før at plasmaskærme sættes af, når billedet står stille eller der er noget i hjørnet, der står stille? F.eks. stillingen i hjørnet i en fodboldkamp, eller hvis der er sorte bjælker for oven og for neden på en film. Er det et problem? Vi ved jo, at burn-in stadig er et problem på plasma, men som er blevet bedre de senere år.

Jeg står med dette problem, når jeg skal vælge mellem lcd og plasma, men også at boxer-tv endnu ikke har godkendt andre plasma-tv end Samsungs. Boxer-tv har indtil videre kun Sony, Philips, Samsung og to Sharp-tv. Liste over boxer-ready-tv: http://www.boxertv.dk/pub/5103/GodkendteIDTV.pdf - hvilket tv er bedst i en prisklasse på max 10.000?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er meget stor forskel på hvor længe der skal til at lave burn-in fra TV til TV. Visse modeller er mere modtagelige end andre, så du kan ikke få nogen generel fingerregel. Oftest så er der dog tale om retention, som går væk igen - det kunne være et kanallogo eller en målscore, som sidder midlertidigt fast efter at have set fodbold i 4 timer. Typisk så går det dog væk efter få minutter på en anden kanal, hvor der ikke er samme logo eller stillestående element.

Kan man gå ud fra, at du ser TV via stueantennen eller en antenne på taget, når du nu nævner Boxer?
Af tuff
Antenne på taget. Det er jo et forbehold, man skal have med, ellers skal man have en seperat boks.
Ud fra listen til min pris på max 10.000, så tror jeg da, at Sony KDL-40W4500 er det bedste tv på listen?