Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvilket et ville i vælge?

YO everybody - jeg er ny her på sitet så sig til hvis jeg træder nogen over tæerne (medmindre det er panasonic klanen det går ud over) :p

Jeg prøver lige at søge lidt assistanse til at finde et nyt tv...

Det som jeg leder efter skal være noget stilrent og det skal være acceptabelt billede til husbehov (vi snakker ikke om hjemmebiograf men blot en film en gang om ugen og ellers blot alm tvkiggeri)

Vi har fælles antenne og derfor burde DVB-c tuner ikke være nødvendig - korrekt forstået?

så hvis I har nogle gode bud udover dem i afstemningen så sig endelig til...

PS jeg vil IKKE have panasonic og det kan IKKE diskuteres
Af jegvilikkehavepanasonic
Der må gerne kommenteres...

Jeg har læst mig lidt frem til at folk har problemer med burn ins fra fx teksttv og kanallogoer...

Nu læser min kæreste meget teksttv og jeg regner med at skulle have en Wii så jeg frygter ret meget de hersens burn ins i LG'en...
Brugeravatar
Af kthomsen
Jamen der er ikke så meget at sige.
Hvis det ikke er billedkvaliteten du går efter (Panasonic/Pioneer), så er det jo en smagssag om tv'et er stilrent til ens eget hjem.

Og da mange folk har mange forskellige meninger om hvad der er kønt, så får du nok at vide at det ene er det ene og det andet det andet.

Vil dog sige at med 4m til TV ville jeg tage 42" som det mindste, men du kan sagtens tåle en 50", dog med et godt billede og ikke analog signal på en skærm der ikke er god til analog!

Held og lykke. :D

PS: ved at med Panasonics er der ikke den store fare for burn-in i plasma. Har ikke selv leget flere dage med de andres plasma skærme(LG, Philips, Samsung og Sony), men efter min mening har de en smule lettere ved retention, efter hvad jeg selv har konstateret i butikkerne. Men der er utrolig langt fra retention, der går væk igen efter kort tid, til burn-in.
Af sketchpad
Jeg har haft LG's 50PG6000 nu i ca en måned, og der
er altså ikke særlig meget Retention - og der er NUL burn in, selv da jeg glemte at slukke for Text-tv i flere timer (straffen blev så lidt IR i 5 minutter, men så var det væk - og når jeg siger IR - så mener jeg fanatiker-niveau-ir...hvor du ser det hvis du virkelig anstrænger dig og kun ser sort billede ;) )

Jeg har dog min skærm på halv styrke da fuld styrke er lidt for vildt (Power Save Niveau 2)

Men der ER problemer med nogle LG skærme - f.eks 50PG3000,
pg6000 tilhører den nye serie og de har ikke de problemer + de har samme sorthedsniveau som Pioneer, det har ikke PG3000, jeg så dem ved siden af hinanden i butikken, og valgte så 50PG6000'eren. 3000'eren har lidt "grøn" trailing - det ser du slet ikke på 6000 modellen - seriøst! (og jeg taler ikke om 42pg6000 btw, men 50pg6000.
Brugeravatar
Af kthomsen
Er det LG 42PG6000 modellen der ikke kan vise blueray uden at hakke?
Det kan du se i andre tråde herinde. 50" skulle ikke have problemet. kun 42" og nedefter.
Af xprezz
Hvorfor er digitaltuner ligegyldigt når du har fællesantenne? Skal du modtage et digitalt signal via fællesantennen bliver det enten i DVB-T eller DVB-C format. Find ud af hvad i får ind, men med mindre du vil have en box ved siden af får du brug for tuner.

Har du kigget på samsung. Mit samsung blev WAF godkendt :)
Af jegvilikkehavepanasonic
xprezz skrev:Hvorfor er digitaltuner ligegyldigt når du har fællesantenne? Skal du modtage et digitalt signal via fællesantennen bliver det enten i DVB-T eller DVB-C format. Find ud af hvad i får ind, men med mindre du vil have en box ved siden af får du brug for tuner.

Jep men de omtalte modeller har DVB-T tuner... Hvilket tv er dit samsung? - jeg synes nemlig ikke jeg har set så mange pæne tv fra deres side (de er generelt lidt for plastik agtige med buede former)

Og hvorfor er folk i øvrigt så oppe og køre over plasma???
Af lennon
jegvilikkehavepanasonic skrev:
xprezz skrev:Hvorfor er digitaltuner ligegyldigt når du har fællesantenne? Skal du modtage et digitalt signal via fællesantennen bliver det enten i DVB-T eller DVB-C format. Find ud af hvad i får ind, men med mindre du vil have en box ved siden af får du brug for tuner.

Jep men de omtalte modeller har DVB-T tuner... Hvilket tv er dit samsung? - jeg synes nemlig ikke jeg har set så mange pæne tv fra deres side (de er generelt lidt for plastik agtige med buede former)

Og hvorfor er folk i øvrigt så oppe og køre over plasma???
Mange påpeger,at man skal være obs på, at man på(nogle?) Samsung ikke kan sortere i kanalerne, når TVet har scannet dem ind.

Folk som vægter billedkvalitet højest er oppe at køre over plasma, fordi de få plasmafabrikanter som er på markedet alle leverer fremragende produkter. Og så er markedets ubetinget bedste tv(billedkvalitet) baseret på plasmateknologien - Pioneer 5090.
Der findes en sjov anmeldelse af Panapx80 ovre på Recordere.dk, som egentlig er meget lig med den her på Flatpanels. Det sjove v den på Recordere.dk er, - at den er anmeldt af en af sitets redaktører, som selv ejer et Samsung LCD. Og han er mildest talt chokeret over hvor meget bedre billedkvaliteten er på Panasonicen - specielt i nogle sammenhænge.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Og at plasma-TV er populære blandt mange bør igen ikke automatisk forveksles med fanatisme. Billedkvaliteten er pt. blot bedst på TV baseret på plasma-teknologi, men for de af os der udelukkende går op i at se på det bedst mulige billede, så skal du ikke tro, at vi blindt vil købe plasma-TV af den grund. Kommer der et LCD TV med bedre billedkvalitet i morgen, så skal jeg forsikre dig om, at jeg vil anbefale dét i stedet. Og hvis teknologien i stedet hedder OLED, så hopper jeg på dén vogn med det samme*...

* alt med måde - et 11" OLED er ikke min idé af et ordenligt TV