Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Soren
Jeg overvejer at købe et Loewe ART SL 42'' - er der en af jer der har erfaringer med dette - jeg syntes lyden i de gængse 42/46'' (SONY/SAMSUNG) er lidt tynd og vil gerne have et TV med god lyd. Fruen i huset (ja, det er hende der bestemmer - hehe) er ikke helt vild med en hjemmebiograf i stuen med højtalere etc etc, så derfor denne overvejelse. Får man value for money ved køb af Loewe Art SL eller går pengene til design/navn? Glæder mig til at høre jeres input - Godt nytår
Senest rettet af Soren 02 jan 2009, 22:46, rettet i alt 1 gang.
Af Kratz
Jeg må erkende, at jeg ikke kender det store til Loewe, andet end de normalt er temmeligt peprede i prisen! (noget ala B&O, udmærket kvalitet, men alt for høj pris for designet efter min smag ;) )
Jeg kunne ikke lige finde nogle aktuelle priser for nævnte Loewe model, men kunne forestille mig vi befinder os på den forkerte side af 20.000 kr, er det korrekt?
Hvis vi er oppe i denne prisklasse vil jeg klart anbefale du kigger nærmere på Pioneer LX5090. Du finder ikke noget bedre TV, og hvis du køber nogle sidemonterede højtalere får du en glimrende lyd i elegant indpakning (ligner integrerede højtalere i skærmen).

Er 50 tommer for stort kan jeg også anbefale Panasonic 42PZ800. Hverken billede eller lyd er på højde med Pioneer, men det er stadig noget af det bedste du kan få. Jeg har selv dette TV og er godt tilfreds med lyden (min bedre halvdel bryder sig heller ikke om at skulle tænde anlægget når hun skal se fjernsyn, så god lyd i TV'et var også et krav da jeg købte TV 8) )
Af Soren
Tak for dit input Kratz. Valget faldt på en Loewe 42' Art SL og ja prisen er over 20.000 - inkl stand og lidt af det løse kommer man desværre også over 30.000 inkl Hard Disk optager - men også et super lækkert TV med god lyd og meget brugervenligt.
Af niels hansen
Tillykke med valget som jeg tror du bliver glad for. Jeg har selv et Loewe Connect Media DR og det er fremragende. - Og lyden er fantastisk.