Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nsane
Hejsa :)

Når jeg sætter mit plasmafjernsyn til mit mediacenter kan det ikke blive widescreen. Jeg kan ikke ændre det til en opløsning så det bliver widescreen. Men hvorfor bliver det så widescreen når jeg sætter en playstation 3 til?
Mit fjernsyn er et Panasonic PX80 som på papirene har en opløsning på 1024 x 768. Det er selvfølgelig ikke en widescreen opløsning. Men jeg burde da kunne få et ordenligt billdforhold når jeg sætter en pc til? Eller er jeg helt galt på den her?

Fjernsyn: PX80
Tilslutning: Almindeligt VGA kabel
GFX: Geforce MX420 (kan godt vise widescreen opløsning)
:)
Af red_martians
hej
Det kan du sagtens, men billedet bliver en tand sløret.
Den kan sagtens 1360x768(det gør jeg på mit) og har også med succes gjort det med 1366x768.
I min nvidia-driver kan jeg selv lave en opløsning, og det virker fint.
bruger også selv VGA-kabel.

Du kan også kører 1024x768 og så vise et andet aspekt i playeren. Det virker som regel også fint.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det kan dog være at du lige skal opgradere din driver til grafikkortet. MX-modellerne er ret gamle efterhånden.
Af nsane
Okay, så vil jeg prøve at ændre det. Men hvis GFX ikke kan give mig den opløsning, selv med nye drivere. Så skal jeg vel have mig et nyt?.

Du snakker om aspekts i min afspiller. Jeg bruger mediaportal og kan ikke finde en mulighed for det. Hvad bruger du?
Af nsane
Det virkede okay, men billedet bliver en smule sløret. Det kan jeg vel ikke gøre så meget.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, sløringen skyldes at du viser noget andet end skærmens fysiske opløsning. Det kan du ikke kompensere for.