Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af SbX
Hej.

Jeg bruger min bærbare computer hver dag i omkring 6+ timer til skole og fritid. Det er en 15,4" Dell med 1920x 1200 pixels opløsning. Jeg er imidlertid blevet opsat på at få købt en ny skærm, som jeg kan bruge, når jeg er hjemme. Jeg arbejder meget med grafik og foto, og derfor kan det nogle gange være stressende at sidde ved en lille skærm med stor opløsning og lave dette. Og derudover vil jeg gerne have en computerskærm, som jeg også kan bruge til tv m.m..
Jeg vil gerne have en skærm på 24". Jeg er vild med Samsungs design, af Samsung skærme har jeg kigget på T240 og T240HD (Hvad er forskellen på de to). Jeg er også vild med de tilt-funktioner nogle HP-skærme har (De kan vendes op og ned, og er gode ergonomisk). Er det muligt at få en skærm, der kan bruges til grafik, foto og lidt spil, har en opløsning på 1920x 1200 og som har design, der kan måle sig med Samsung og ergonomi ligesom de omtalte HP-skærme?
Mit budget ligger på max. 2700 kr.

Håber I kan hjælpe :) .
Af sketchpad
Jeg har selv købt en ældre model Samsung 245B da den var vildt billig (2000,-)

Farverne er ikke så "solstråleagtige" som f.eks en Apple Skærm, eller en med et andet panel end TN, men den er hurtig i opdatering (god til spil) og ergonomien er i absolut topklasse, jeg har faktisk aldrig haft en skærm der har så mange "indstillinger" mht. positioner etc.

Denne skærm kan "hejses" i højden...MEGET... rigtig meget! Og det er rigtig dejlig, den kan tiltes + drejes 300 grader og det er bare lækkert.

Så ja, Ergonomi betyder langt mere end jeg oprindelig havde regnet med, jeg købte den blot fordi den var en billig 24" med DVI.