Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg søger råd vedr. indkøb af skærm.

Jeg bruger primært skærmen til hjemmekontor, surfing på internettet og billedredigering.

Jeg tænker på at det vil være rart med pivot funktion, primært til at arbejde i word.

Jeg har øje på følgende skærme:
ViewSonic VP930
Samsung 204B
LG L1980Q

Som jeg forstår det, så har LG'en autopivot, hvilket vel betyder, at den selv regulerer billedet blot man fysisk drejer skærmen på højkant. Hvad med de 2 andre skærme, hvordan - og hvor besværligt - er det at "stille billedet på højkant" på dem ?

Er der evt. andre skærme I vil anbefale ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Alle skriver efterhånden at deres skærm skal bruges til billedredigering, men hvis det ikke er til professionelt brug, så er der ingen grund til at angive dette krav. En skærm til rigtig billedredigering koster på den anden side af 5000 kr. og vil typisk være overkill til alle andre applikationer.

Ingen af de skærme du har kig på er beregnet til rigtig billedredigering og ud over VP930 er de faktisk direkte uegnede til formålet. Hermed ikke sagt at du ikke kan bruge dem hvis du kun redigerer for sjov, men der er altså himmel til forskel om man er grafiker eller bare hyggeredigerer.

Du kan jo læse anmeldelserne af de nævnte skærme her på siden.
Pivot på en 19" skærm giver dig desuden ikke ret meget idet opløsningen jo er 1280x1024 dvs. ca. 200 pixels er det eneste du får ud af at vende den.