Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af deadace
Jeg overvejer at købe et Samsung series 8 LCD med DNLA, men jeg synes ik jeg kan finde ret meget information om hvilke codecs og fil typer det supporter ved streaming af film filer fra min bærbar? og kan det streame 1080p?
Er der iøvrigt forskel på hvilke codecs og fil typer DNLA'en hos Samsung, Sony og Philips tv'er supporter?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der kan være stor forskel på kompatibiliteten over DNLA fra producent til producent. Det er end ikke alle DNLA kompatible TV der er i stand til at vise video, så du gør klogt i at få undersøgt den specifikke model til bunds, hvis du påtænker dig at se video på den.
Af deadace
Okay, men som sagt er det Samsung Series 8 jeg kigger på, og i jeres anmeldelse står der:

"Det er fedt at kunne streame musik, film og billeder trådløst til Tv’et – fed, fed feature."

Jeg ønsker bare at finde ud af hvilke fil typer eksempelvis mpg, avi, mkv osv., det kan streame? Og hvad med BluRay film fra en bærbar, kan det også køres over DNLA og isåfald i 1080p eller kun 720?
Af JKL
Mit Samsung UE40B7070 kan godt afspille mkv filer, så mon ikke også 8 serien kan?
Af samsungdk
Hej Alle

Har lidt travlt for tiden, Skriv en mail til mig så sender jeg en mail tilbage til jer med hvilken formater vi kan afspille , Kan sige der er MANGE.

SamsungDK
Af LarryC
deadace skrev:Okay, men som sagt er det Samsung Series 8 jeg kigger på, og i jeres anmeldelse står der:

"Det er fedt at kunne streame musik, film og billeder trådløst til Tv’et – fed, fed feature."

Jeg ønsker bare at finde ud af hvilke fil typer eksempelvis mpg, avi, mkv osv., det kan streame? Og hvad med BluRay film fra en bærbar, kan det også køres over DNLA og isåfald i 1080p eller kun 720?
Det er måske mindre relevant, hvis du har den rette Windows-version på din bærbare: Efter sigende skulle Windows 7 kunne detecte hvilke formater et DLNA-TV kan afspille og så transcode til et af dem, hvis din source fil ikke er direkte supporteret... jeg har dog ikke haft mulighed for at teste det endnu, men det gør os jo noget mindre afhængige af TVets egne decodere, hvis det altså virker ordentligt :-)

Mht. BlueRay, så vil der i hvert fald ikke være nok båndbredde + stabilitet på et trådløst netværk til at streame i fuld kvalitet... måske er der en chance med kablet netværk, HVIS Gigabit understøttes (kan ikke i specs hos Samsung se om det er 100 eller 1000 Mbit, som dette TV understøtter), men jeg tvivler stærkt på at det kan køre godt, desværre.
Af Ney
LarryC skrev:
deadace skrev:Okay, men som sagt er det Samsung Series 8 jeg kigger på, og i jeres anmeldelse står der:

Det er måske mindre relevant, hvis du har den rette Windows-version på din bærbare: Efter sigende skulle Windows 7 kunne detecte hvilke formater et DLNA-TV kan afspille og så transcode til et af dem, hvis din source fil ikke er direkte supporteret... jeg har dog ikke haft mulighed for at teste det endnu, men det gør os jo noget mindre afhængige af TVets egne decodere, hvis det altså virker ordentligt :-)

Mht. BlueRay, så vil der i hvert fald ikke være nok båndbredde + stabilitet på et trådløst netværk til at streame i fuld kvalitet... måske er der en chance med kablet netværk, HVIS Gigabit understøttes (kan ikke i specs hos Samsung se om det er 100 eller 1000 Mbit, som dette TV understøtter), men jeg tvivler stærkt på at det kan køre godt, desværre.
Err .. Nu har blu-ray slet ikke sådan et højt bit-rate så 100mbit er rigeligt! Og hvis han bruger 720p x264 encoded kommer det sjældent over 10mbit.

blu-ray bit-rate http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison ... al_details
Som kan se er max RAW under 60mbit