Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kratz
Til max 6.000 kr og 37 tommer ville jeg snarere snuppe en 37PX80.
Af benjaminhviid
Kratz skrev:Til max 6.000 kr og 37 tommer ville jeg snarere snuppe en 37PX80.
Haha det lader til at ALLE herinde anbefaler den..

Hvad kan den som mine valg ikke kan? (:
Er lidt skeptisk, også grundet dens pris, man kan finde den til 5000, hvor de andre er et niveau højere (vejl pris på 9000 f. eks for philips'en)
Derudover er den konstrastniveau også ret lavt i forhold til de andre+plus at den ikke har 1080p (tænker at det gør en forskel, når jeg kun sidder 1,5 meter fra tv'et)

Mvh
Brugeravatar
Af kthomsen
Af de to du nævner vil jeg mene LG'en har det bedste billede. Men hvis det er billedkvalitet du går efter ville jeg også gå efter en PX80 som Kratz skriver, eller endda en 42PX80!

Men du skriver ikke hvad du skal bruge skærmen til og hvilket signal du har ind i huset osv.
Du behøver ikke være bange for burn-in mere i plasma skærme som panasonics, medmindre du har billedet stående i mange timer uden ændring.
Af benjaminhviid
kthomsen skrev:Af de to du nævner vil jeg mene LG'en har det bedste billede. Men hvis det er billedkvalitet du går efter ville jeg også gå efter en PX80 som Kratz skriver, eller endda en 42PX80!

Men du skriver ikke hvad du skal bruge skærmen til og hvilket signal du har ind i huset osv.
Du behøver ikke være bange for burn-in mere i plasma skærme som panasonics, medmindre du har billedet stående i mange timer uden ændring.
Aah, det glemte jeg ;) Den skal primært bruges til gaming og BluRay.. Har analogt signal lige pt.
Dækker garanti burn-in?
Og hvor meget vil full hd betyde hvis jeg sidder ca 1,5 meter fra tv'et? (ved 37" og 42").. Lige en sidste ting - hvordan spotter i hvilket der har det bedste billede ud fra specsne? Er ny indenfor tv'er (o:
Af Ponduus
Man spotter ikke noget som helst ud fra produktinformationen. Man kan ikke rigtig bruge den til noget.

Man ser på fjernsynet :D
Af Dolcevitt
Ja, man kan godt regne med der bliver svaret px80 til næsten alt her......

Jeg lod mig til sidst overtale til en px80, selv om jeg fra starten var sikker på at jeg skulle have et full HD.
Jeg må sige at jeg nærmest er lykkelig for valget, det er et kanon tv til prisen. (B
Af benjaminhviid
Dolcevitt skrev:Ja, man kan godt regne med der bliver svaret px80 til næsten alt her......

Jeg lod mig til sidst overtale til en px80, selv om jeg fra starten var sikker på at jeg skulle have et full HD.
Jeg må sige at jeg nærmest er lykkelig for valget, det er et kanon tv til prisen. (B
Sådan var/er vi i samme båd :P
Men når i siger, at man ikke kan se forskel på 1080p og 720p, men er der så ikke tydelig forskel når det kommer til PS3-spil brug?

Og hvordan står px80'eren overfor Sony Bravia 40" ? http://www.sony.dk/product/t32-w-series ... nicalSpecs
Det har jo fået utrolig meget ros :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
benjaminhviid skrev:Men når i siger, at man ikke kan se forskel på 1080p og 720p, men er der så ikke tydelig forskel når det kommer til PS3-spil brug?
For det første er det langt fra alle spil til PS3, der kører 1080p.
Vi snakker desuden om opløsning på TVet. Du snakker om opløsning på kildematerialet. Det er ikke same-same. Men essensen er stadig, at opløsningen ikke er specielt vigtigt når blot du har noget der er HD. Du skal sidde usandsynligt tæt på et fuld HD display for at kunne se alle detaljerne. Se mere her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1184685511
benjaminhviid skrev:Og hvordan står px80'eren overfor Sony Bravia 40" ? http://www.sony.dk/product/t32-w-series ... nicalSpecs
Billedkvaliteten på PX80 er bedre. PX80 mangler dog de indbyggede MPEG4 tunere, så dér skal der suppleres med en ekstern boks.
Af benjaminhviid
yakken skrev:
benjaminhviid skrev:Men når i siger, at man ikke kan se forskel på 1080p og 720p, men er der så ikke tydelig forskel når det kommer til PS3-spil brug?
For det første er det langt fra alle spil til PS3, der kører 1080p.
Vi snakker desuden om opløsning på TVet. Du snakker om opløsning på kildematerialet. Det er ikke same-same. Men essensen er stadig, at opløsningen ikke er specielt vigtigt når blot du har noget der er HD. Du skal sidde usandsynligt tæt på et fuld HD display for at kunne se alle detaljerne. Se mere her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1184685511
benjaminhviid skrev:Og hvordan står px80'eren overfor Sony Bravia 40" ? http://www.sony.dk/product/t32-w-series ... nicalSpecs
Billedkvaliteten på PX80 er bedre. PX80 mangler dog de indbyggede MPEG4 tunere, så dér skal der suppleres med en ekstern boks.
Må indrømme at i snart har overbevist mig om PX80 :P Er det parallelimport fra cinemagic? Ved mange herindefra anbefaler den hjemmeside. Og hvis jeg kun kan tage dr1 og tv2 herhjemme via antennestik, hvilket signal har jeg så? Og kan man købe nogen bokse for at forbedre signalet, hvis jeg køber mig en px80? :)

Det skal måske siges at det er denne jeg overvejer at købe: http://cinemagic.dk/shop/panasonic-th-4 ... 3971p.html
Så derfor ville det være rart at vide om den er parallelimporteret (:
Af Ponduus
Jeg ved det ikke med sikkerhed, men kunne næsten forestille mig, at den er parallelimporteret. Ellers kan du bare skrive eller ringe til dem og spørge. De er forpligtet til at oplyse det så.

Hvis vi snakker din stueantenne kan du med en DVB-t tuner trække det digitale signal fra din normale stueantenne.
Af benjaminhviid
Ponduus skrev:Jeg ved det ikke med sikkerhed, men kunne næsten forestille mig, at den er parallelimporteret. Ellers kan du bare skrive eller ringe til dem og spørge. De er forpligtet til at oplyse det så.

Hvis vi snakker din stueantenne kan du med en DVB-t tuner trække det digitale signal fra din normale stueantenne.
Okay tak (: Men hvis den indbyggede DVB-t fungere på trods af at den er importeret, vil jeg så ikke kunne nøjes med den for at få digital kvalitet, eller skal jeg købe en boks..

Og hvis den ikke virker, og jeg derfor skal købe en boks, er der så forskel i den digitale kvalitet, afhængig af boksens pris?
Af jesper3a
Hvis du e besluttet for en px80 skulle du kigge nærmere på dustinhome.dk der kan den fåes i 42" lige pt for 5595 incl. vægbeslag og hdmikabel:-) har selv købt en forstærker hos dem(og snart et px80) uden problemer