Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af oz1lly
Så fik jeg mit nye Sony 46Z4500 (B ind af døren, og leveringen var gået som planlagt ifølge aftale med EasyShoppen. :) :) :)

Valget på Sony var sket efter at Samsung og Philips i prisklassen op til 20.000 kr var blevet kikket godt ud, og back-led og ambilight var også med i opløbet O-O
iøvrigt tror jeg at mange bliver tilfredse hvis de køber en fladskærm fra ca. 10.000 kr, jeg mener at man for noget for pengene.

Jeg har hidtil ikke været tilfreds med kvaliteten af fladskærme, men nu er der mange som leverer et godt billede.

Når man er vant til at se på en gl.32.Philips, så er en 46 LCD stor, men tilbage til Z4500, uden at komme med de store tekniske forklaringer, kan jeg oplyse at jeg her 4 dage efter er yderst tilfreds med købet, og lidt træt af af se fjernsyn, men det er svært at lade være med at tænde.

Analoge signaler er ok, digital signal (1080i) fra Zaptor også iorden, og sidst min Samsung Bluray som leverer et 1080P signal, giver et virkelig godt billede. :)

Tak til Flatpanels og andre lignende sider, det er rart at nogen giver mulighed for at søge og evt. blive lidt klogere. :)
Det ender med at vi alle vil kræve god kvalitet og ikke nøjes!
Af amindk
Jeg har faktisk overvejet denne model i langtid, men valgte i stedet Samsung 796, især pga LED og design.

Men tillykke med det, det er et rigtig godt TV.
Af dcdemon
Hej oz1lly! Mange tak for rigtig god info.

Jeg har lige nogen enkelte spørgsmål vedr. 46Z4500.

Da jeg så denne TV i Fona på fisketorvet, blev jeg fuldstændig shockeret over hvor flot et billede den kunne vise. De kørte "Transformers" filmen på bluray,
og det så HEEEELT fantastisk ud, som om man var med i filmen med kamera'et i eget hånd.

Men jeg lagde mærke til noget, og er lidt bange for at jeg måske bliver "snydt".

Denne transformers film kørte nemlig på en Sony Bluray afspiller på TV'en, altså en BR-afspiller til 8000 kr :(

Jeg havde tænkt mig at bruge min playstation 3 som BR-afspiller istedet for (da jeg ikke kan give 8000 kr , det er helt vanvittigt).

Hvad er din Efaring med BLURAY gennem en PLaystation 3 på denne fantastiske TV.

200 MHZ Motionflow er noget der skal ses.

Overvejer faktisk 52" udgaven af denne.

Spørgsmålet er om den kan levere præcis det samme kvalitet i billedet?
Af Kratz
Hvad er det lige præcis for en Sony Blue-Ray afspiller du mener koster 8.000 kr? Alle de modeller jeg har set kan fås til 3.000 kr eller mindre (pånær PS3 som paradoksalt nok er den dyreste): http://www.dvdpriser.dk/Products/Listpr ... ubmit.y=13
Billedkvaliteten på 52 tommer er magen til den for 46 tommer. Personligt synes jeg blot prisen bliver for høj når man når op i denne størrelse for LCD TV.
Af lennon
dcdemon skrev:Hej oz1lly! Mange tak for rigtig god info.

Jeg har lige nogen enkelte spørgsmål vedr. 46Z4500.

Da jeg så denne TV i Fona på fisketorvet, blev jeg fuldstændig shockeret over hvor flot et billede den kunne vise. De kørte "Transformers" filmen på bluray,
og det så HEEEELT fantastisk ud, som om man var med i filmen med kamera'et i eget hånd.

Men jeg lagde mærke til noget, og er lidt bange for at jeg måske bliver "snydt".

Denne transformers film kørte nemlig på en Sony Bluray afspiller på TV'en, altså en BR-afspiller til 8000 kr :(

Jeg havde tænkt mig at bruge min playstation 3 som BR-afspiller istedet for (da jeg ikke kan give 8000 kr , det er helt vanvittigt).

Hvad er din Efaring med BLURAY gennem en PLaystation 3 på denne fantastiske TV.

200 MHZ Motionflow er noget der skal ses.

Overvejer faktisk 52" udgaven af denne.

Spørgsmålet er om den kan levere præcis det samme kvalitet i billedet?
Når du er inde i overvejelser om 52" udgaven af SonyZ4500, - er du oppe i et prisleje hvor du absolut også bør skele til Pioneer 5090 . På trods af Sonys fornemme billedkvalitet på W-X og Z - modellerne er der altså ingen tvivl om at Pioneer stadig laver markedets bedste TV mht rå billedkvalitet. Men Sony tilbyder så forskellige andre lækre features som dog ikke har noget m billedkvalitet at gøre . Personligt føler jeg mig voldsomt tiltrukket af Sony X4500 som efter sigende skulle være markedets bedste TV til at vise still billeder. Hvilket er temmeligt væsentligt når man fotograferer en del :p
Af oz1lly
Til DcDemon

Min søn satte sin playstation 3 til som noget af det første, og den kører helt perfekt, de spil ligner jo virkelighed!

mere info:
Et vægbeslag købt hos harald nyborg beregnet op til 75 kg passer udmærket på Z4500, dog kan det ikke dreje til siden, men det har jeg heller ikke brug for, husk at købe ordentlige bolte som kan klare vægten.

Iøvrigt bruger jeg gode kvalitets kabler og stik, på 230 v er der også isat et godt filter.
Af DennisS
Har haft en 52W4500 i over 14 dage....
Du kan ganske simpelt bare købe et og sætte dig tæt på....
Selv en gammel "Frost"-film kan ses på genudsendelsen, Star Wars også værd at se genudsendt - Sony's serie er bare fantastisk.

2,5-3,5 meters afstand er super!

Analog signal - nogenlunde
Digital jordbåren - SUPER
TDC TV - SUPER-duper
Blu-ray fra PS3 - fantastisk
Fotos fra USB-pen - fantastisk
Af dcdemon
Den BR-afspiller var nok ikke fra sony, men den kostede kassen. Men folk siger at Sonys ps3 skulle være en af de bedste BR afspillere, eftersom at den bliver opdateret hele tiden med det nyeste software gennem PSN.

Jeg har også set at på kvaliteten af Transformers (Skod) filmen på blu ray, og den har fået 10 overalt.

Typisk at butikkerne viser de BEDSTE AF DET BEDSTE til demonstration.. men jeg næsten 80-90% sikker på at jeg vil købe denne skærm.

Jeg håber bare VIRKELIG, at 52" udgaven, har den samme billed kvalitet som 46".. fordi jeg har før i tiden set, 2 fladskærme i elgiganten, samme model hvor den ene var 42 og den anden 52, fra philips hvor billederne var ok på 42"eren men, ELENDIG på 52" udgaven.

Jeg håber virkelig at billed kvaliteten på de to Sony LCD er 100% den samme.

Men desværre er der ikke nogen sider som har anmeldt 52" udgaven endnu :P
Af N4Ld3
Du kan jo heller ikk helt sammenligne en 42" og en 52" fra samme afstand. ;)
Af dcdemon
Nej, det er måske rigtig nok..

men billedet stod rigtig skidt på 50" af samme philips..

Okay det kunne self. godt være at 50" havde stået der meget lang tid, og 40"eren var helt ny..

Men jeg håber sku fandme ikke at 52" udgaven af bravia ikke leverer helt den samme billed kvalitet :(

Så vil jeg begå selvmord efter at have brændt 22kilo af .
Af dcdemon
Tror i at Sony'en falder i pris efter jul?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Den falder i pris hele tiden. Hvis du køber i en butik, kan du måske spare lidt ift. før jul, men netbutikkerne vil nok ikke følge andet end den normale nedgang i pris som funktion af tid.
Af dcdemon
Hej venner, jeg var nede i fona igen i dag for at se på Z4500 46 tommer..

Jeg opdagede i dag at de også havde sonys W serie stående i baggrunden, både 52" og 46"... og det viste sig lidt at det jeg frygtede "skete".

Sonys 46" (eller 44) af W Serien havde flotte billeder, og samme model dog i 52", havde ikke den samme kvalitet på billedet. Farverne på 52 tommer udgaven så nærmest "Fortyndet" ud :( billedet stod meget bedre ud på den mindre udgave.

Spørgsmålet er om dette kan fixes med at kalibrere 52" udgaven... Men som sagt det er ikke første gang jeg ser farverne på en 50+ se dårligere ud end 40" udgaverne..

Jeg frygter nu at 52" udgaven af Sony's nye Bravia Z4500 vil ikke gengive det samme billedkvalitet som 46" udgaven.

Kan jeg få jeres mening på denne? Er det mig som er alt for kræsen her ?
Af -jacob
Det er klart at billedet altid vil virke skarpere på en mindre skærm, end samme model et nummer større, forudsat at skærmene er ens sat op og sender samme film/program.
Hvis de to W4500 skærme du har kigget på var ens indstillet, og viste samme billede, så kan du godt gå ud fra at du vil opleve samme forskel på Z4500 modellerne, da de minder meget om W4500.

Du kan måske skrue lidt op for farve, skarphed og kontrast, men det er en nødløsning og kan hurtigt blive værre, og der ER jo en grund til at man siger at man skal sidde længere væk fra en større skærm.

Dog vil jeg sige, at når du ser HD/BLUray, så burde billedet altså være meget ens på Z4500 46 & 52 ligesom det er på W4500 46 & 52, da skærmene her får de oplysninger de skal bruge for at vise et optimalt billede.
Det er nok mest på almindeligt TV kiggeri at man vil kunne se forskellen pga størrelsen.