Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Overskriften siger sådan lidt sig selv.

Har en ok stue. Sidder nok en 5-7meter fra mit fjernsyn. Kan bare ændre stilling alt efter størrelsen.

Har set, rørt, mærket og følt Pioneer PDP lx5090H/D og lillebroren 508... ja jeg er DYBT imponeret...

Men for at komme til sagen. Er der nogen der har nogen idé om kvaliteten af ovennævnte pioneer model?

http://www.expert.dk/default.asp?state= ... ategoryid=

Arbejder i Expert og er dagligt her inde for at lære =P og da jeg så kiggede for sjov på min "egen" side så jeg dette fjernsyn. Selvfølgelig er der begrænsninger på økonomien, men er fast besluttet på at jeg skal have 5090 hvis intet andet alternativ melder sig..

W4500
X3500
PZ85
PX80
PG6000

GO HOME!

Hvad siger i? Kender i noget til det? Da jeg arbejder i en af de gamle Merlin butikker har vi det desværre ikke som udstilling, kun bestillingsvare.. øv øv..

Men noget kvalificeret bud?

Thomas
Af Kratz
Jamen jeg vil da bestemt give dig ret!
LX5090 fra Pioneer er fortsat det bedste TV du kan få. Hvis økonomien rækker ville jeg ikke betænke mig. Samtidig vil en 50 tommer skærm være fornuftig med den afstand du har til skærmen.
Af Doma
Ingen der ved noget om dette fjernsyn? :)

Går ud fra at hvis det ikke er kendt er det ikke noget at råbe hurra for :)
Af lennon
Pio4280 er fra forrige generation i modsætning til 5090, som er den nye. 4280 er en lidt skrabet udgave af 428, - men kun på tilslutninger og en manglende kallibbrerings indgang. Vil stadig mene at det er markedets bedste TV i 42" størrelse, (- som Pioneer altså ikke tilbyder længere).
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
428 og 4280 er som sagt ca. samme skærm, hvor forskellene ikke skal findes i selve panelet, men i de features skærmen ellers byder på. I 42" genren får du en af de bedste skærme med disse modeller, men vær opmærksom på at 4280 mangler en del tilslutninger ift. andre TV såsom PZ800 fra Panasonic. Billedkvaliteten er dog bedre.
Af on
Hej Yakken!

Jeg har tidligere forespurgt til Pioneer 5090H contra Sonys kommende "z" serie. Er meget imponeret af 5090H, men det er og bliver for stort til stuen. Efterhånden er jeg blevet overbevist om plasmas herligheder og har netop fået et Panasonic 42PZ800 hjem på prøve. (Det har et flot billede, men jeg har jo ikke noget at sammenligne med hjemme)

Men af dit foregående indlæg ser det ud, som om du ville foretrække Pioneers foregående model frem for PZ800. Hvor adskiller de sig?

TV'et skal bruges til almindeligt TV kiggeri og optagelse/afspilning fra YouSee's HD box.

Tak for informative svar.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du får en bedre billedbehandling i Pioneers model. Opløsningen er dog lavere.