Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dikalup
Er der nogen af jer der har erfaringer med Eizo S2431 eller fx. S2231.

Jeg har netop idag modtaget min udgave af 2431'eren, men der er sindsygt meget smæk på farverne - Den røde er overdrevet voldsom.
Samtidigt har jeg problemer med den grå farve fx. En grå boks som jeg ser på skærmen på min Macbook Pro fremtræder fint og tydeligt, men når jeg så trækker den samme boks over på Eizo'en så bliver den grå farve stort set krid hvid - Til trods for at både kontrast og lysstyrke er skruet langt ned?

Jeg ved godt skærmen ikke er kalibreret endnu og derfor ikke er 100% præcis, men det andet virker jo helt elendigt og langt værre end nogen skærm jeg tidligere har købt.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det lyder som et kalibreringsproblem. Har du prøvet at justere på farverne?
Af dikalup
Ja jeg har prøvet at justere både på lysstyrke og kontrast for at se om jeg kunne ramme noget der virkede med den grå men uden held.
Samtidigt har jeg prøvet at justere på den røde og blå farve, men hver gang den røde kommer langt nok ned til at være nogenlunde neutralt så er billedet pludselig alt for blåt og lign.

Jeg har dog ikke foretaget en decideret kalibrering da jeg endnu ikke har fået købt en kalibrator, men jeg ville da mene at skærmen alligevel skulle være fornuftig i brug uden en decideret kalibrator - Det er jo ikke alle der køber sådan en for at bruge en skærm.
Af dikalup
I øvrigt har jeg lagt mærke til at når jeg trækker et vindue rundt på skærmen, så er der en svag skygge kort efter jeg har flyttet vinduet.
Skyggen fader hurtigt ud, men det ser unægteligt lidt mærkværdigt ud.
Der er ikke tale om en decideret skygge, men derimod en form for "lys" skygge som stammer fra det vindue der var på den plads øjeblikket før - Håber det giver mening :)

Og i øvrigt - Tak for hjælpen yakken :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Normalvist så kan man ikke blot skrue på én grundfarve. Det en en delikat kombination der skal til.

Det sidste problem lyder dog ikke specielt opløftende. Det skal absolut ikke være retention på skærmen.
Af dikalup
Nej jeg synes jo også det virkede ret forkert - Ingen anden skærm jeg har haft før har opført sig sådan.
Men kan det evt. være det forsvinder efter lidt tid eller er det bare helt skidt når den starter sådan?

Jeg må vel være uheldig og have fået en mandagsmodel(på en tirsdag *G*)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Prøv at ringe til Eizo og hør hvad de selv siger. Deres support skulle være ganske god.
Af dikalup
Jeg har downloadet en profil som jeg har sat min skærm til at køre med samt foretaget bogle småjusteringer jeg blev anbefalet og det hjalp voldsomt meget.

Farverne står LANGT bedre og det der var hvidt før er nu igen blevet gråt som det skulle. Så nu ser kvaliteten absolut ud til at være i top.

Nu mangler jeg bare lige at f fikset et lille problem med foden der gør jeg ikke kan få skærmen til at stå ordentligt lodret.
Af Niemi
Jeg har netop idag modtaget min udgave af 2431'eren
Spændende skærm. Skriv noget mere :D Et mini-review vil ikke være dårligt.
Af dikalup
Pt. er der et problem med foden på skærmen så den er ikke rigtigt i brug - Afventer lige at finde ud af om Eizo fikser det hurtigt eller om jeg skal returnere skærmen og finde en anden et sted.

Men af det jeg har set indtil videre efter at skærmen blev justeret, så ser det intet mindre end fantastisk godt ud.
Farverne står fantastisk og den sorte farve er SORT.

Men så snart jeg lige får taget skærmen rigtigt i brug så vender jeg tilbage med et lille review af den :)
Af Niemi
Men så snart jeg lige får taget skærmen rigtigt i brug så vender jeg tilbage med et lille review af den
Super. Hvor købte du den hvis man må spørge?
Af mhca
Kan du beskrive nærmere hvad du mener med at den ikke kan stå rigtigt lodret?

Har du Ez-Up foden? Jeg har nemlig selv en 2401, som jo blot har et billigere panel.

Mvh. Martin
Af dikalup
Jeg købte skærmen hos Befro og det var første gang jeg handlede med dem - Men skærmen var tydeligt en der tidligere var sendt retur - For det første manglede der et kabel i kassen, kassen havde tidligere været brudt og det samme havde flere af poserne i kassen. Samtidigt var den ikke pakket korrekt og den person der har haft skærmen før har på en eller anden måde fået foden beskadiget hvilket gjorde at skærmen ikke kunne stå med billede-panelet lodret mod mig - Den ville som minimum tilte bagover med en 15-20 grader hvilket jo er umuligt at bruge.
Så skærmen røg retur og jeg bestilte så en ny af samme slags fra Dustin Home og de kan anbefales på det varmeste - Jeg bestilte den til midnat ca. og allerede kl. 10-11 stykker dagen efter var den pakket og sendt afsted og jeg modtog så pakken idag.
De har gratis levering på alle varer i shoppen - Jeg valgte dog at få den ekspress for kun 39 kr.

Jeg opretter et nyt indlæg med mine erfaringer med skærmen :)
Af mhca
Ok, sådan kan det gå, når man bestiller online, og de jo skal tilbyde 14 dages returret.

Jeg bestilte selv fra Komplett.dk. Der havde været en tapestrimmel omkring æsken, kan man se, men det var også det eneste. Der var intet andet, der tydede på, at den havde været brugt. Jeg er meget opmærksom på den slags faktisk. Har selv lige returneret en skærm inden min Eizo, som jeg var meget omhyggelig med, hvor jeg kun havde skåret en enkelt pakke op til en setup-CD (desværre... ville gerne levere den perfekt tilbage).

Jeg håber, at du får en bedre oplevelse med den nye skærm fra Dustin Home.

Mvh. MArtin