Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej allesammen herinde :)

Jeg søger lidt hjælp til at indstille min ps3 bedst muligt til bedste billede på mit Pansaonic 50PZ80.

Jeg har under Video indstillinger nogle forskellige valg under opskalering af BD/DVD matrialer.

Jeg kan ikke lige huske dem men det er disse indtilinger man kan vælge.
[DVD Upscaler] (Dvd-opskalering) er en valgmulighed i [BD/DVD indstillinger] under Indstillinger. Dette gør brugerne i stand til at justere indstillingerne for opskaleret output af dvd'er.

[Fra]: Deaktiver opskaleret output.
[Double Scale]* (Dobbelt skalering): Opskaler og vis med dobbelte vandrette og lodrette dimensioner uden at ændre proportionerne.
[Normal]: Opskaler og vis i en størrelse, der passer til skærmens størrelse.
[Fuld skærm]: Opskaler og vis i fuld skærm ved at ændre proportionerne og strække billedet
* Denne mulighed kan kun bruges, når videooutputtet fra PS3-systemet er sat til 1080p/1080i.

* Når der afspilles dvd-indhold, som er beskyttet af copyright som f.eks. indkøbt dvd-video, skal der bruges et HDMI-kabel for at opskalere outputtet.
* Hvis billedkvaliteten forringes, eller hvis billedet ikke ser rigtigt ud, når det opskaleres, skal denne indstilling sættes på [Fra].
Hvilken indstiling synes i er bedst?

Og når jeg spiller en dvd på min ps3 og op på skærmen via HDMI kabel så synes jeg at der er støj i de "sorte" linker øverst og nederst? Altså de er ikke helt sorte som fx ps3 menuen?

Ville da mene de pixels burde slukkes når der ikke er noget indput til dem?

Mange tak.

mvh Daniel
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det betyder ikke det helt store om din PlayStation opskalerer eller du bare slår dette fra og Tv'et således håndterer processen.

Der er derimod nogle andre indstillinger, som kan være værd at kigge nærmere på.

Du skal blandt andet aktivere 1080p24 output i en af de andre menuer. I denne menu kan du også sætte RGB rækkevidde til begrænset og aktivere superhvid.

Mht. flimmeret, så er jeg ikke helt sikker på, hvor du ser dette? I top og bund af skærmen? I så fald er dit Tv indstillet til den forkerte format. Billedet skal fylde det hele.
Af DanielPT
Hej Rasmus Larsen... Tak for dit svar :)

Jamen hvis jeg ser en film på dvd altså fx Incredebil hulk så er der en sort bjælke for oven og forneden og der er en slags støj i billedet.

Mvh Daniel
Af DanielPT
Slet ikke flere der kan hjælpe? Hvis jeg sætter min ps3s opskalerings indstillinger til "normal" så kan jeg se den slukker for pixlsne men så går der lidt kommer det her støj så igen i de sorte bjælker.

Det er disse indstillinger jeg hentyder til
DVD Upscaler] (Dvd-opskalering) er en valgmulighed i [BD/DVD indstillinger] under Indstillinger. Dette gør brugerne i stand til at justere indstillingerne for opskaleret output af dvd'er.

[Fra]: Deaktiver opskaleret output.
[Double Scale]* (Dobbelt skalering): Opskaler og vis med dobbelte vandrette og lodrette dimensioner uden at ændre proportionerne.
[Normal]: Opskaler og vis i en størrelse, der passer til skærmens størrelse.
[Fuld skærm]: Opskaler og vis i fuld skærm ved at ændre proportionerne og strække billedet
* Denne mulighed kan kun bruges, når videooutputtet fra PS3-systemet er sat til 1080p/1080i.

* Når der afspilles dvd-indhold, som er beskyttet af copyright som f.eks. indkøbt dvd-video, skal der bruges et HDMI-kabel for at opskalere outputtet.
* Hvis billedkvaliteten forringes, eller hvis billedet ikke ser rigtigt ud, når det opskaleres, skal denne indstilling sættes på [Fra].
Mvh Daniel og tak
Af nielsofrederiksen
Hvad er superhvid?
Undskyld jeg lige bryder ind her, men har et lignende problem.
Jeg har en PS3 og et panasonic px70ea forbundet med hdmi stik og når jeg ser BD er billedet utroligt lækkert, men ved dvd er billedet ofte meget gnidret og slet ikke flot..
Jeg har slået Cross Color reduktionsfilter og Superhvid fra, da jeg har læst herinde at det kun forværre billedet.
Håber i kan hjælpe mig..