Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Jeg er faret vild i fladskærmsjunglen, og mangler derfor hjælp til valg af mit nye 32" TV.

TV'et skal primært bruges til at vise film, som afspilles fra harddisken på min computer. Mit grafikkort er et GeForce8800GT med DVI udgang. Skærmen må max koste 5000Kr.

Jeg håber der er nogle kloge hoveder på forummet, som kan komme med anbefalinger.
Brugeravatar
Af jakobdam
Samsung er vist de eneste lige nu, med 1080p i 32" til de penge du søger efter...

Grunden til at jeg peger lidt på 1080p for dit vedkommende, er dit krav til at kunne køre PC-signal over den i god kvalitet.

Jeg vil anbefale at du kigger meget på denne:
http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... Specs=true

Side hos Samsung:
http://www.samsung.com/dk/consumer/deta ... A656A1CXXE
Af Balloonatic
Det er egentlig noget af det samme jeg leder efter. Sidder med et prosonic 26 tommer, så bare det er markant bedre end det ville det være fint. hvordan tror du tv`et egner sig til analog tv også? Eller ps3?
Brugeravatar
Af jakobdam
PS3; excellent. Samme som for PC.

Men analog tv, der har jeg lidt en kamp med Samsung... da jeg endnu ikke har set noget af de de har leveret, uanset engine generation, kunne lave et ordenligt analogt TV-billede. Sikkert bare mig der er blevet farvet efter nogle Samsung-skuffelser ud i træk...
Af Skoumand
Hej Jakob

Tak for dit svar. Jeg har lige et par tillægsspørgsmål.

1: Det TV du anbefaler har en opløsning på
1.920 x 1.080. Medfører dette automatisk at det har 1/1pixelmapping?

2: Kan jeg evt, slippe afsted med at købe et billigere TV med en opløsning på 1366 x 768
(Måske http://nordic.lge.com/dk/prodmodeldetai ... el=NOTHING ), eller kan et sådan ikke "arbejde" optimalt med min PC?
Af Balloonatic
jakobdam skrev:PS3; excellent. Samme som for PC.

Men analog tv, der har jeg lidt en kamp med Samsung... da jeg endnu ikke har set noget af de de har leveret, uanset engine generation, kunne lave et ordenligt analogt TV-billede. Sikkert bare mig der er blevet farvet efter nogle Samsung-skuffelser ud i træk...
Er heller ikke kræsen med det analoge, bare det er bedre end mit nuværende TV skal jeg nok klare. Men HD gennem PC og PS3 er det primære.
Jeg sidder i øvrigt og bliver ret lun på denne skærm :) Jeg tror det lige er sådan noget jeg har ledt efter.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Skoumand skrev:1: Det TV du anbefaler har en opløsning på
Ja, hvis du kører med 1920x1080 opløsningen på din PC.
Skoumand skrev:2: Kan jeg evt, slippe afsted med at købe et billigere TV med en opløsning på 1366 x 768
(Måske http://nordic.lge.com/dk/prodmodeldetai ... el=NOTHING ), eller kan et sådan ikke "arbejde" optimalt med min PC?
Nej, din PC kan ikke vise 1366x768 opløsningen, så du vil få en lille smule skævvridning af billedet.
Balloonatic skrev:Er heller ikke kræsen med det analoge, bare det er bedre end mit nuværende TV skal jeg nok klare
Hvis dit nuværende TV er et CRT TV, så er det ikke en selvfølge at det analoge TV signal på fladskærmen vil være bedre.
Af Balloonatic
yakken skrev:
Skoumand skrev:1: Det TV du anbefaler har en opløsning på
Ja, hvis du kører med 1920x1080 opløsningen på din PC.
Skoumand skrev:2: Kan jeg evt, slippe afsted med at købe et billigere TV med en opløsning på 1366 x 768
Nej, din PC kan ikke vise 1366x768 opløsningen, så du vil få en lille smule skævvridning af billedet.
Balloonatic skrev:Er heller ikke kræsen med det analoge, bare det er bedre end mit nuværende TV skal jeg nok klare
Hvis dit nuværende TV er et CRT TV, så er det ikke en selvfølge at det analoge TV signal på fladskærmen vil være bedre.
Mit nuværende TV er som sagt et 26" prosonic fra bilka, hvilket jeg egentlig har været tilfreds med, indtil vi fik et PX70 ind i stuen. Så fik jeg ligesom øjnene op for hvordan det kan se ud. Ville nu gerne have et PX80, men tror ikke rigtig jeg har plads til det.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Prosonic kunne vel også have været et CRT TV hvis du havde købt det for længe siden?
Af Skoumand
Tak for hjælpen.

Jeg lurer lige lidt mere på den Samsung, ellers finder jeg mig en anden skærm med 1920x1080 opløsning.
Af Skoumand
Så er den gal igen!

Efter at have læst et par anmeldelser af Samsung LE32A656, har jeg besluttet mig for at købe det. Jeg er dog stødt på et nyt problem: Der er to forskellige modeller registreret på DVDpriser.dk...

Den ene hedder: LE32A656A1FXXC

Den anden : LE-32A656A1FXXU

Jeg aner ikke hvad forskellen er på de to skærme, hvilken bør jeg købe?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du skal have den model der ender på xxe for at den er til det danske marked.
Af Balloonatic
yakken skrev:Prosonic kunne vel også have været et CRT TV hvis du havde købt det for længe siden?
Det er rigtigt ::l