Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Stonedincourt
Hej FlatPanels.

Jeg skal bruge et nyt TV til mit soveværelse. Jeg er blevet anbefalet et Panasonic PX80.

Problemet er i midlertidigt at TVet skal hænge på en skråvæg der er 40grader.(så man kan se tv i sengen)

Jeg har hørt at plasmatv helst skal stå op, er 40 grader for meget hældning for en plasmaskærm?

Hvis ja, kan i evt. anbefale en LCD skærm på omkring 32-37 tommer til omkring 5-6000. Den skal helst være sort og enkelt design.

På forhånd tak for jeres hjælp :)
Brugeravatar
Af kthomsen
Hvis du har bestemt dig for et PX80 kan det godt klare en skråvæg.
Grunden til den skal stå op under transport er, at glaspladen på skærmen kan være skrøbelig og har sværere ved at knække når den står op under transport.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det må godt hænge skråt. Det er ikke per definition skrøbeligt, men når det ligger ned eller støtter på en kant, kan stød (f.eks. under transport) få glasset til at knække.

Jeg har selv et 50" plasma-tv hængende skråt bagover.
Af thomit
Rasmus Larsen skrev:Det må godt hænge skråt. Det er ikke per definition skrøbeligt, men når det ligger ned eller støtter på en kant, kan stød (f.eks. under transport) få glasset til at knække.

Bagover???
Brugeravatar
Af kthomsen
thomit skrev:
Rasmus Larsen skrev:Det må godt hænge skråt. Det er ikke per definition skrøbeligt, men når det ligger ned eller støtter på en kant, kan stød (f.eks. under transport) få glasset til at knække.

Bagover???
Ja han bor i Orlando, i højre side af huset! 8)
http://www.ripleysorlando.com/
Af thomit
Ah, ok.