Brug dette forum til forslag og ris/ros til Flatpanels og forummet.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Elsted
Dette forum flyder over med guldkorn til førstegangskøbere - mig inclusive.

Jeg vil dog gerne kunne sidde i min gode lænstol, for at fordøje de mange input, og har derfor prøvet at printe en tråd ud via printikonet på computeren. Jeg kan ikke finde et printikon på "Flatpanels" hjemmeside.

Tråden fylder reelt 9 A4 sider. Men inden jeg nåede at sige "fladskærm" havde printeren spyttet 72 sider ud! De 63 sider var således uden tekst?
For det andet var de sidste ord kappet af på de fleste linier (dem over en vis længde).

Jeg har prøvet at kopiere hele tråden over i word og printe ud den vej - men det blev noget misk mask.

Spørgsmål:
Findes der en simpel metode at få printet teksten ud i læsbar form til "lænestolsbrug"? :s
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har ikke selv prøvet at printe her fra forum (og jeg har ikke printer stående), men et alternativ til et pre-print kunne være at installere en gratis PDF-printer, som du kunne udskrive til først. Den vil i det mindste give dig mulighed for ikke at spilde papiret først. Om den så kan formatere siden korrekt når den omdannes er jeg ikke helt sikker på.

Edit: Nu har jeg lige lavet en hurtig tester og det ser ud som om der er problemer med at printe siderne hvis der er for lange indlæg. Ligeledes er siden lidt for bred til et A4 dokument. Det er muligt at man kan lege lidt med skaleringen for at få det til at passe...
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Lige i øjeblikket er siden ikke så print-venlig. Det erkender jeg.

Jeg skal prøve at se om der findes en tilvalgsfunktion til forummet, som kan gøre print tilgængelig.
Af SurfBoy
Elsted skrev:Dette forum flyder over med guldkorn til førstegangskøbere - mig inclusive.

Jeg vil dog gerne kunne sidde i min gode lænstol, for at fordøje de mange input, og har derfor prøvet at printe en tråd ud via printikonet på computeren. Jeg kan ikke finde et printikon på "Flatpanels" hjemmeside.

Tråden fylder reelt 9 A4 sider. Men inden jeg nåede at sige "fladskærm" havde printeren spyttet 72 sider ud! De 63 sider var således uden tekst?
For det andet var de sidste ord kappet af på de fleste linier (dem over en vis længde).

Jeg har prøvet at kopiere hele tråden over i word og printe ud den vej - men det blev noget misk mask.

Spørgsmål:
Findes der en simpel metode at få printet teksten ud i læsbar form til "lænestolsbrug"? :s
Prøv evt. en anden internet-browser !
Jeg prøver ofte "FireFox" eller "Opera" hvis jeg har problemer med at printe fra I.E. .
Andre afgørende faktorer :
Visse printer drivere tillader dig når du vælger at printe ud via "filer" og derefter "print" at du kan bede printeren, under indstillinger for din printer, om at skalere til A4 .
Andre gange kan det være nødvendigt at markere den tekst man vil have printet ud og så bede om kun at få printet det markerede ud.
Det kan sommetider også være nødvendigt at arbejde med "side-opsætning" , findes i menuen "filer" - men min erfaring er at det oftest hjælper meget mere , eller kun hjælper, at bruge en anden browser til at printe med/fra . !
Under alle omstændigheder er det altid en god ide at bede om at få printet et side-interval ud , indtil du har styr på det, istedet for blot at bruge "print all" .

Mv.h.

SurfBoy
Af Elsted
Tak for svarerne. - Jeg prøver at kigge på skalering.