Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hunter
Hej, jeg er ny bruger på sitet. Efter at have læst en rigtig god anmeldelse af samsung t220 her på sitet, besluttede jeg mig for at købe den.

Da jeg så havde indstillet den efter de forslag der var i anmeldelsen kunne jeg høre der var en meget svag hyletone. Jeg troede først at den havde været der hele tiden, men opdagede, at det kun var når jeg skiftede over på den nyindstillede custom profil.

Er min skærm så defekt? Jeg synes godt jeg kan leve med hyletonen, da den er meget svag.

Hvis jeg så sætter skærmen til game mode, kommer der meget mere lys på skærmen, og så er der ingen lyd.

Håber I vil hjælpe med svar. :) :o
Af mhca
Som jeg også har beskrevet i min tråd om Samsung 2443BW, så oplevede jeg at så snart brightness blev justeret ned under ca 95, så begyndte strømforsyningen at summe eller siger en lyd.

I mit tilfælde var lyden dog for irriterende, da jeg er ret sart og min computer gjort meget støjsvag.

Skærmen er ikke defekt. Der er mange strømforsyninger, der har en tendens til at summe, når de ikke kører fuld effekt.
Jeg valgte dog selv at returnere min, og jeg bestilte i stedet en Eizo skærm, da jeg har indtryk af at mange Samsung skærme har det problem.

Mvh. Martin
Af hunter
Så siger jeg mange tak for svar :)
Af SurfBoy
hunter skrev:Hej, jeg er ny bruger på sitet. Efter at have læst en rigtig god anmeldelse af samsung t220 her på sitet, besluttede jeg mig for at købe den.

Da jeg så havde indstillet den efter de forslag der var i anmeldelsen kunne jeg høre der var en meget svag hyletone. Jeg troede først at den havde været der hele tiden, men opdagede, at det kun var når jeg skiftede over på den nyindstillede custom profil.

Er min skærm så defekt? Jeg synes godt jeg kan leve med hyletonen, da den er meget svag.

Hvis jeg så sætter skærmen til game mode, kommer der meget mere lys på skærmen, og så er der ingen lyd.

Håber I vil hjælpe med svar. :) :o
Har du købt en skærm leveret af Samsung Nordic AB (det vil sige IKKE parallel import) skal du ringe til Samsung's support 70 70 19 70 (hverdage mellem 8 og 18 ) og snakke med dem om dit problem eller for at få den service du har krav på (hjælp) .

M.v.h.

SurfBoy
Af hunter
Hvordan ved jeg om det er parallelimport? Skærmen er købt hos getmore. Jeg har jo også 14 dages returret, men ærlig talt, så generer den der lyd mig ikke, da den er virkelig lav.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis det angives at garantien varetages via RMA hos forhandleren, så er produktet parallelimporteret. Langt de fleste EDB varer er importerede.
Af SurfBoy
yakken skrev:Hvis det angives at garantien varetages via RMA hos forhandleren, så er produktet parallelimporteret. Langt de fleste EDB varer er importerede.
Ja , er der et MONITOR problem som Samsung's "Hotline" ikke kan klare så henviser de dig til www.infocare.dk som varetager Samsung's monitor RMA.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det gør de også hvis skærmen er parallelimporteret...
Jeg har været igennem infocare flere gange med Samsung monitors. Uden at kontakte Samsung eller forhandler.
Af SurfBoy
yakken skrev:Det gør de også hvis skærmen er parallelimporteret...
Jeg har været igennem infocare flere gange med Samsung monitors. Uden at kontakte Samsung eller forhandler.
"Way Cool" / Fedt nok ! - det vidste jeg ikke , det er muligt at Infocare kun gør det fordi at de ikke krydsrefererer , men det er da også muligt at der gælder en generel (f.eks.) europæisk regel for Samsung MONITORER !
Men jeg har altså ikke tænkt mig at ringe og spørge Infocare for at få mysteriet opklaret ! ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Infocare varetager jo ikke kun Samsungs produkter. Mange monitorproducenter har en serviceaftale med netop Infocare. Du kan se listen her:
http://www.infocare.dk/fullstory.aspx?m=130&amid=1293

Hvis man har problemer med sin skærm, så opretter man blot en sag direkte på deres hjemmeside og så afhentes skærmen (eller: Der fremsendes returporto til adressen).

Det er muligt at denne ordning kun er tilgængelig fordi varerne er omfattet af en mere omfattende garantiordning for denne type elektronik, men jeg har nu ikke hørt om samme problematik mht. parallelimport af EDB udstyr, som med TV.
Af SurfBoy
yakken skrev:Infocare varetager jo ikke kun Samsungs produkter. Mange monitorproducenter har en serviceaftale med netop Infocare. Du kan se listen her:
http://www.infocare.dk/fullstory.aspx?m=130&amid=1293

Hvis man har problemer med sin skærm, så opretter man blot en sag direkte på deres hjemmeside og så afhentes skærmen (eller: Der fremsendes returporto til adressen).

Det er muligt at denne ordning kun er tilgængelig fordi varerne er omfattet af en mere omfattende garantiordning for denne type elektronik, men jeg har nu ikke hørt om samme problematik mht. parallelimport af EDB udstyr, som med TV.
Ikke fordi at jeg tvivler på at du ved det men , jeg kender godt Infocare , jeg har haft en nogen kontakt med dem men jeg har ikke haft behov for at nærlæse det med "fine print" med hensyn til deres monitor-service. Jeg vidste også godt (løseligt) at de servicerede (for) andre firmaer men har ikke gidet at gå op i hvem og hvad udover "det øjeblikkelige behov".

Men det var måske en god ide at een eller anden en dag gravede lidt i Samsung's monitor service aftale med Infocare (og evt. andre) så at folk vidste hvad de havde at gøre med efter som at Samsung er så stor på monitor markedet.
Personligt syntes jeg at deres koncept med 3 års service (mener jeg det er) via Infocare er rigtigt godt.