Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af horndrup
Hej

Der har længe været meget snak om parallelimporterede produkter. Jeg står selv for at skulle købe et LCD Tv og ville ikke ende op med et parallelimporteret produkt.

På Samsung's hjemmeside står der nævnt at det er et produkt fra Samsung Norden hvis produktnummeret ender på XEE. Men skal produktet være købt fra en officel Samsung forhandler som står deres hjemmeside eller kan produktet godt være købt ved f.eks. en mindre Internet butik for at man får Samsung Nordens service.

Jeg bliver nemlig i tvivl når jeg læser denne PDF fil ( http://www.samsung.com/dk/support/pdf/s ... nd_a_4.pdf ) på side 2
Af SurfBoy
horndrup skrev:Hej

Der har længe været meget snak om parallelimporterede produkter. Jeg står selv for at skulle købe et LCD Tv og ville ikke ende op med et parallelimporteret produkt.

På Samsung's hjemmeside står der nævnt at det er et produkt fra Samsung Norden hvis produktnummeret ender på XEE. Men skal produktet være købt fra en officel Samsung forhandler som står deres hjemmeside eller kan produktet godt være købt ved f.eks. en mindre Internet butik for at man får Samsung Nordens service.

Jeg bliver nemlig i tvivl når jeg læser denne PDF fil ( http://www.samsung.com/dk/support/pdf/s ... nd_a_4.pdf ) på side 2
Kan godt forstå du er forvirret.
1) XEE var den "gamle" betegnelse og de har IKKE GIDET rette deres internet-sted (Samsung i en nødde-skal) , betegnelsen for Nordic modeller er nu XXE som endelse. (XXU for eksempel DUR IKKE)
2) Skam dig ALDRIG over at gøre brug af deres support linie (også til før salgs information) hvis du har brug for det . Du ringer bare 70 70 19 70 ( hverdage mellem 8 og 18 ) og så spørger du dem om hvad du har brug for at vide med hensyn til deres produkter.
3) Den fra "brochuren" : "hos Samsung Electronics Nordics forhandlere" står helt klart til at misforstå , men hvis du køber hos Happii som lader til at sælge Nordic modeller så tror jeg ikke at der er noget problem. Jeg tror ikke at det er så meget et spørgsmål om "autoriseret forhandler" eller sådan noget fis , jeg tror det ene og alene handler om at forhandleren skal have købt fjernsynet hos/gennem Samsung Nordic AB.
4) Nu da du taler Nordiske modeller af Samsung har jeg glemt at checke om du også selv havde fået øje på deres Prestige Service for modeller på 40" og større . (?)

Men ring og spørg Samsung - det ville jeg gøre hvis jeg var dig og jeg havde været i tvivl. Det er det deres service-telefon/apparat er til for !

M.v.h.

SurfBoy