Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg ville gerne anskaffe et LX5090H, idet den får mange roser fra mange fronter, problemet er dens WAF, som ikke er høj nok (Wifes Acceptance Factor :(( ), idet skærmen rent fysisk findes for stor til den påtænkte placering.
Derfor overvejer jeg KDL40Z4500, når den indenfor få uger kommer i handlen. Dens 200 Hz teknologi tiltaler mig. Er Sony'en et fornuftigt alternativ til Pioneer'en eller er der andre bedre alternativer i 40'? Den skal anvendes til almindeligt TV kiggeri (meget sport) og med mulighed for optagelse i digital kvalitet (påtænker at anskaffe en HD boks fra YouSee).

Kan man så se ét program via TV'ets C-tuner og optage et andet samtidig via HD boksens tuner?

Og lige et tillægsspørgsmål: Kan lyden afspilles på B&O Beomaster 5500 med tilhørende Beolab Penta højttalere?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du finder ikke noget der kan overgå LX5090 og jeg tør godt spå at Z4500 heller ikke kommer op i samme klasse. Husk på at LX5090 ikke har nogen højttaler eller stand, med mindre disse ting købes ved siden af.

Hvis du alligevel vil have en Yousee boks, så spilder du en del af Z4500's funktioner, idet den har indbyggede MPEG4 tunere. Jeg er ikke helt inde i funktionaliteten af Yousees optagefunktion, men der kan andre nok træde til og hjælpe. Du kunne også overveje et skærm som Panasonic PZ800 eller lignende, som fås i størrelser der måske er mere passende - billedkvaliteten er stadig i top, men dog lige i underkanten af LX5090's.

Begge TV kan godt sættes til et B&O anlæg, men der kræves nok en speciel adapter idet indgangene i B&O anlægget er et 5-polet DIN stik, hvor TVet har RCA udgange for højre og venstre kanaler. Et sådant stik er dog ret nemt at få fat i og kan alternativt laves selv for få kroner.
Af lennon
Gir Yakken ret, Du må simpelthen forsøge dig m blomster,slesk tale og portvin - så du kan få Pioneer i hus ! Efter som den ikke har højtalere er den øhhh jo ikke voldsomt større end Sony z4500. Undrer mig forøvrigt,at hun ikke vender tommelen nedad mht Sonys design vs Pioneer. . ? ;;)
Af on
Foreløbig tak for svarene, jeg må prøve lennons gode råd.

I mellemtiden vender jeg lige tilbage til spørgsmålet om YouSee's HD boks.

Kan det lade sig gøre at se et program og samtidig optage et andet på TV henholdsvis med og uden DVB C-tuner? Og i givet fald i digital kvalitet?
Af lennon
on skrev:Foreløbig tak for svarene, jeg må prøve lennons gode råd.

I mellemtiden vender jeg lige tilbage til spørgsmålet om YouSee's HD boks.

Kan det lade sig gøre at se et program og samtidig optage et andet på TV henholdsvis med og uden DVB C-tuner? Og i givet fald i digital kvalitet?
En fin anmeldelse her,som måske svarer på dine spørgsmål :

http://www.recordere.dk/indhold/templat ... 7&zoneid=1