Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bruntse
Skærmen skal bruges til PS3. Er der ingen der kan hjælpe?
Af bruntse
yakken skrev:En billig model kunne være den LG skærm vi lige har anmeldt:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1225699676
Du kan slutte den til din PS3 ved at bruge en DVI->HDMI konverter.

Skal den udelukkende bruges til en PS3?
Tak for dit svar yakken, monitoren skal også bruges til PC, men det vigtigste er at jeg kan bruge den sammen med PS3 i FPS spil. Så det duer ikke hvis billedet hakker når der er hurtige bevægelser på skærmen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Skærmen vil ikke hakke, men du vil måske få lidt slør ved hurtige bevægelser på den skærm jeg linker til.

Hvis du vil have lidt flere valgmuligheder, så kan du se på denne liste:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... ubmit.y=15

alle disse skærme har HDMI indgang, men mange af dem har ikke accelereret responstid (du kan se at de alle har 5 ms), så de vil heller ikke være de hurtigste på markedet.
Af bruntse
yakken skrev:Skærmen vil ikke hakke, men du vil måske få lidt slør ved hurtige bevægelser på den skærm jeg linker til.

Hvis du vil have lidt flere valgmuligheder, så kan du se på denne liste:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... ubmit.y=15

alle disse skærme har HDMI indgang, men mange af dem har ikke accelereret responstid (du kan se at de alle har 5 ms), så de vil heller ikke være de hurtigste på markedet.
Hvad skal jeg købe for at undgå "slør"? Efter min mening er slør også negativt for oplevelsen af FPS spil.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg forstår ikke helt at Samsungs T240 model er opgivet til 5 ms - den skulle have været 2 ms ifølge dem selv. Den vil måske være et godt bud.
Af bruntse
yakken skrev:Jeg forstår ikke helt at Samsungs T240 model er opgivet til 5 ms - den skulle have været 2 ms ifølge dem selv. Den vil måske være et godt bud.
Faldt lige over BenQ E2400HD som har en native opløsning på 1920x1080 og 2 ms (GTG). Til en pris på 2300-2700 virker den overordentlig interessant. Er der nogen som ved hvordan den performer på en ps3?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Skærmen er af den nye 16:9 type monitors, der har en ægte fuld HD opløsning på 1920x1080 i stedet for 16:10 formatet 1920x1200. Dette passer fint til PS3, hvis man spiller spil der er lavet til fuld HD. Desværre er langt de fleste spil kun lavet til 720p.

Da skærmen har HDMI indgang vil den være et udmærket valg til konsol-brug. Om billedkvaliteten så er i orden er lidt sværere at bedømme idet skærmen ikke er anmeldt på nettet endnu.
Af bruntse
yakken skrev:Skærmen er af den nye 16:9 type monitors, der har en ægte fuld HD opløsning på 1920x1080 i stedet for 16:10 formatet 1920x1200. Dette passer fint til PS3, hvis man spiller spil der er lavet til fuld HD. Desværre er langt de fleste spil kun lavet til 720p.

Da skærmen har HDMI indgang vil den være et udmærket valg til konsol-brug. Om billedkvaliteten så er i orden er lidt sværere at bedømme idet skærmen ikke er anmeldt på nettet endnu.
Hvordan kommer billedet til at se ud på sådan en skærm hvis det er et spil som kun understøtter 720p? Vil der være sorte rammer om billedet eller vil det være mindre detaljeret eller utydeligt?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det kommer an på hvilke indstillinger skærmen understøtter. Visse modeller kan både vise 1:1 pixelmapping, hvor du får sorte kanter omkring hele billedet, men også vise billedet strukket fra kant til kant. Du kan muligvis finde disse informationer ved at finde frem til manualen hos Samsung og se hvilke ting der kan justeres på i OSD menuen.
Af mhca
yakken skrev:Det kommer an på hvilke indstillinger skærmen understøtter. Visse modeller kan både vise 1:1 pixelmapping, hvor du får sorte kanter omkring hele billedet, men også vise billedet strukket fra kant til kant. Du kan muligvis finde disse informationer ved at finde frem til manualen hos Samsung og se hvilke ting der kan justeres på i OSD menuen.
Jeg ville nok lede hos BenQ efter manualen :D
Ang. at finde frem til om der er understøttelse af pixelmapping 1:1, synes jeg at det kan være lidt bøvlet.
Har dog læst at BenQ har det i nogle skærme, så man kunne håbe de også har i E-serien.