Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dr. jones
Da jeg var på Hi-fi messen i år så jeg på nogle Panasonic tv, som afspillede blu-ray filmen Die Hard 4.0. (eller der var ihvertfald tilsluttet en blu-ray afspiller)
Jeg syntes dog, at bevægelserne virkede som om det var en råoptagelse, der ikke var bearbejdeteller optaget med en billigt kamera.
Da vi spurgte Panasonic-gutten, hvorfor det så sådan ud, stirrede han på os og sagde, at det var Blu-rays skyld.
Jeg håber i forstår min beskrivelse af billedeoplevelsen.

Efter at have læst lidt om IFC, er mine tanker, om det der den, der skulle have været slået til/fra for at give et normalt billede.

Har nemlig Panasonic PZ80/85 i øjnene, og hvis IFC kan rette det problem, giver jeg gerne en tusse ekstra, for det var mild sagt uudholdeligt at se på.
Af nk666
hmm bly ray´s skyld... Fedt det vil så sige at han mener at bly ray skulle give dårliger billede? spænende..Jeg må have været heldig for mine film ser sku bedre ud i BR.
Af dr. jones
Jeg kunne heller ikke gøre mig klog på ham. For året (eller var det mon to år) før havde en lignende oplevelse på et Sony pixel plus fjernsyn, hvor billedet i Ringenes Herre blev ødelagt på samme måde.
Men han benægtede og stirrede endnu mere på mig. Så gad jeg sgu ikke snakke med ham mere. Mit liv er for kort til at spilde tid på ham.
Af Ziggy Starman
Hvis bevægelser og panoreringer så underligt "hurtige" eller "flydende" ud og lignede hjemmevideo, så var det sikkert fordi IFC var slået til.
Af Mr.DJ
Tror godt jeg ved hvad du mener. I Sony's tv hed funktionen vidst DNM(Digital Natural Motion)eller noget i den stil. Phillips introducere den i deres "pixel plus" osv. kan ikke huske hvad samsung kalder det.

Men kort fortalt går det ud på at tv'et tager de 24 billeder en film normalt er optaget i og beregner ud fra disse ekstra billeder som bliver sat ind og skulle gøre bevægelser mere flydende og "realistisk".

Nogle kan lide det andre ikke. Personligt syntes jeg det er fint til at se sport og natur optagelser med, men film vil jeg helst se med 24 billeder i sek.(24 fps).

Mener dog at have læst herinde fra andre at funktionen skulle kunne slås fra på samsung modellerne du nævner.