Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg står for at skulle købe mit første fladskærms-tv og har i nogen tid undersøgt markedet for at sætte mig ind i teknologier m.m.

Jeg har netop besluttet, at det skal være et af de 2 ovenstående tv, efter at have set dem side om side hos en forhandler.

LE40A796 er et LED baggrundsbelyst LCD tv og giver meget flotte sorte farver og flot kontrastlys, som jeg måske er bange for forekommer en smule "hårdt" at skulle se på en hel aften. Men meget flotte billeder på skærmen.

LE40A866 er et mere "traditionelt" LCD tv, men også med flotte billeder på skærmen.

Jeg er ny inden for dette felt at skulle købe nyt fladskærms-tv.

Er der nogen herinde, der kan give mig et godt råd mhp hvilket af de 2 tv'er jeg skal købe (prisen er den samme)?

På forhånd tak for svaret.

Hilsen
Niels O
Af xprezz
Hej Niels,

er det hos hifiklubben du har set dem side om side?

Jeg har et 796 og er godt tilfreds. Som fjernsynet er sat op i butikken kan det helt klart forekomme hårdt, men det er også lavet til butiksfremvisning. Jeg er i gang med at køre mig igennem lord of the rings extended edition som er rimelig lange film. Har haft to LOTR aftener sammen med kæresten nu og det har været en fantastisk oplevelse, ikke på nogen måde hårdt. Eneste ulæmpe er at jeg oplever en meget højere detaljegrad end jeg gjorde på mit gamle sony LCD, der var flere gange jeg kunne se at scenen var lavet med green screen. Men det er vel mere filmens fejl :)

Det at sort er sort er virkelig en fed ting, og jeg er sikker på der kommer en masse plasma nørder om lidt og siger du skal overveje pioneer eller panasonic plasma i stedet, og det er jo netop pga sortniveau.

866 skal du jo kun overveje hvis du har brug for et meget flat fjernsyn. Det ser jo fedt ud når det står, men da stikkende ikke kommer ind fra bunden men direkte fra bagsiden er det stadig begrænset hvor tæt man kan få det på væggen og derfor forsvinder effekten lidt ved vægmontering.
Brugeravatar
Af phn2
Har 866 ikke også noget med mpeg4 at gøre; havde læst at *66modellerne var til det skandinaviske marked = dvb-t mpeg4.

mvh. Per.
Af JKay
LCD med LED backlight er de bedste LCD tv man kan købe idag. Og med Samsung får man meget for pengene.
Men som alle LCD tv lider de også under det faktum at lyset skal sendes igennem krystallerne og derved ser man kun det bedste billede når man sidder lige midt foran LCD skærmen. Sidder man bare lidt til den ene eller anden sidde, eller oppe eller nede så falder kontrasten og farverne bliver matte.
Jeg kan personligt bedre li' at se på et plasma tv. Det har et flot billede fra alle vinkler. Jeg kan bedst li' Samsungs PS50A766, Panasonic's PZ80,PZ85 og PZ800 og selvfølgelig Pioneers plasma skærme.
Desværre bruger de alle meget strøm og har indbyggede blæsere. Og det er kun Panasonic der har en 42" or 46" fullHD skærm, de andres er 50". Desværre har ingen Panasonic DVB-C MPEG4. Så mit tv findes ikke pt.
Mit TV skulle være et helt sort Samsung PS50A766 i 46" og ikke have nogle blæsere. Med en pris under de 15000,- dkr.
Af xprezz
phn2 skrev:Har 866 ikke også noget med mpeg4 at gøre; havde læst at *66modellerne var til det skandinaviske marked = dvb-t mpeg4.

mvh. Per.
Alle samsungs nye har DVB-T og DVB-C MPEG2 og MPEG4 tuner
Af felix
hej
jeg står med samme dilemma som niels o og vil købe en af disse to skærme, jeg har været i fona mange gange for at bestemme mig, men har ikke taget en beslutning endnu pga at jeg syntes at lyden i le40a796 at meget bedre end le40866 som er den skærm som chefen(konen)helst vil have og jeg syntes ikke at sort niveau i 866 er dårlig, er der nogen som har haft disse to skærme hjemme og hørt lyd forskellen
Af PowerPrincess
Gammel tråd, I know... 8)

Har lige bestilt 866'eren, som kommer i morgen + Samsung HT 425 hjemmebio. Første gang jeg køber fladskærm, og hjemmebio.
Hvad skal jeg købe af ledninger, samt hvor?

Jeg har en lille udfordring med strøm, der er lidt langt til nærmeste stikkontakt, og kan ikke helt finde ud af hvad der ville være smartest. Jeg forventer der skal en del ledninger til/fra tv og hjemmebio.