Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mxee
Hej,

Vi har smidt det gamle B&O ud og så skal vi have en fladskærm i stuen. Der er bestilt en digital pakke fra Yousee med 4 HD kanaler og resten er SD digital. Det eneste vi mangler er et TV. Det skal bruges udelukkende til at se TV på.

Krav:
37"-47" (ca.)
DVB-C med MPEG4 indbygget da vi ikke gider at der ligger en boks og flyder
Flot og gerne tyndt. Billedkvaliteten er dog stadig første prioritet.
Pris 10000,- til 20000,-

Håber i har nogle gode bud.
Af nkbitsch
Nu skriver du at det skal have MPEG4 tuner, hvilket jeg ikke har så meget forstand på. Dog ved jeg hvilke TV du får den bedste billedkvallitet i.

Jeg mener personligt at du ikke får et bedre og flottere 42" TV end et Pioneer PDP-428XD, det kan være svært at finde på lager nogen steder, men det er pt. stadigt det bedste 42" fladt tv på markedet. Prisen er ca. 15K.

Ellers så kig på et Panasonic PZ800 kan ikke huske om det har MPEG4

Det er i min og nok også mange andres mening de 2 bedste i den størrelse og pris.
Senest rettet af nkbitsch 23 okt 2008, 19:15, rettet i alt 1 gang.
Af Kratz
Med dine betingelser udelukker du de bedste plasma skærme, som jeg ellers ville anbefale.
Samsungs nye plasma modeller kunne være et bud, men jeg er ikke ordentlig inde i dem.

I stedet vil jeg foreslå Sony's 46W4500. Efter min mening bedste LCD TV du kan få netop nu.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg ville også anbefale dig at droppe den indbyggede DVB-C tuner og købe den ved siden af. Du kunne da supplere med en universalbetjening fra eksempelvis Logitech, så du ikke fik nogen gener på den bekostning. Det giver dig større frihed til at fokusere på billedkvalitet frem for at gå på kompromis med skærmen, blot for at få den indbyggede dekoder.
Af TYBO
Jeg er helt enig i valget af 46W4500.
Den har alt det i ønsker
Af JKay
Hvad med at lægge 3" til og købe Samsungs PS50A766.
Her får du alt hvad hjertet begærer. Godt billede og DVB-C MPEG4, DLNA m.m.

http://www.samsung.com/dk/consumer/deta ... A766T1WXXE

Reviews:
http://reviews.cnet.co.uk/televisions/0 ... 289,00.htm

http://www.trustedreviews.com/tvs/revie ... asma-TV/p1

Pris eksempel: 17995,-dkr hos AudioSound
Se:
http://www.audiosound.dk/product.asp?pr ... 52&lang=dk

Eller 14542,54 dkr i Sverige (samme danske model)
Af xprezz
blah blah plasma blah blah blah..

helt vildt hvor plasmaagtige alle er herinde..

Nå jeg har lige købt en samsung 40" 796.. det har det bedste billede jeg har set på et tv, og jeg har haft plasma og set meget plasma. Det har indebygget DVB-C MPEG4 tuner, jeg sidder lige pt og ser discovery HD, uhyggeligt ægte (jeg må ikke se slangeprogrammer når kæresten er hjemme :D ).

Det kan varmt anbefales. De har det i hifiklubben i 46" hvis du vil se det live.
Af Kratz
Jamen tillykke med dit nye TV :)

Enhver har jo ret til sin egen mening. Smag og behag er forskellig, så jeg går ud fra du også accepterer, at mange af os her i forumet synes plasma skærme er bedst?
Af JKay
Ja Samsung le40a796 er helt klart et bedre bud end sony 40W4500, hvis man kan skal bruge den til PC og kan li' LCD. Den har nemlig ikke backlight bleeding problemer som andre LCD'er ofte har.
Af xprezz
Kratz skrev:Jamen tillykke med dit nye TV :)

Enhver har jo ret til sin egen mening. Smag og behag er forskellig, så jeg går ud fra du også accepterer, at mange af os her i forumet synes plasma skærme er bedst?
helt fint, hver sin smag. Synes bare det grænser på det religiøse når alle tv relaterede spørgsmål herinde bliver svaret med "plasma er bedst" skriver man derimod "jeg synes plasma er bedst" er det en helt anden sag.

High-end plasma TV har et fremragende billede. Men der er andre ulæmper, som dårlig tuner understøttelse, image retention (nej det er ikke væk!!) og phosphor trails.

:)
Af Holm86
Jeg ville også vælge samsungs 7 serie bare i 46" ....

den har et kanon billede ... var inde i hifi-klubben idag for at kigge da jeg ikke vidste om jeg skulle have samsung eller sony men er rimlig sikker på det bliver samsung nu ....
Af nk666
Jeg har lige købt det nye Pioneer 5090H Da jeg stod i butikken var jeg meget i tvivl, da LCD "lyste"mere op hvilket sådan lige ved første øjkast fangede mest opmærksomhed, men efter at have læst her inde om billede kvalitet, begyndte jeg at studere billederne i butikken. og her var plasmaen bare bedre, LCD gav ikke samme dybde, lcdén brændte meget ud i de lyse områder og de mørkede mistede detalje samtidisgt med at sort ikke var rigtigt sort, når man sammenlignede med den sorte ramme på tvet.
Alt dette skal selvfølgelig tages med et gram salt, da skærmene i butikken ikke er ordenligt justeret, men jeg prøver bare på at sige at man ikke skal lade sig snyde af de kriftige farver osv, da det slet ikke er sådan film skaberen har tiltænkt sig at filmen skal se ud...

Men efter et par uger med pioneer er jeg mere end tilfreds aldig har mine film været så flotte, selv normale DVD film ser så skide godt ud at jeg har sat flere af mine gamle film på igen og set dem, så som starwars...
selv har jeg 1 andet plasma tv 4 år gammelt og et halvt år gammel LCD.

Så jag kan kun anbefale pioneer.. Billede kvalitet eller en sort boks, så heller den boks og så få det bedste billede...For det er imponerene at se på.

Selv har jeg yousee men fra næste år regner jeg med at skifte over til boxer.. Hvorfor jo samme som dig ingen boks behøves da tvét understøtter deres måde at sende på + at det skulle blive billiger med mange flere valgmuligheder for selv at sammensætte sin tv pakke...
Af xprezz
med at sort ikke var rigtigt sort, når man sammenlignede med den sorte ramme på tvet.
Det er jo lige præcis det man har fikset med LED LCD TV. Det at have en indebygget tuner er altså en luksus. Jeg har været igennem flere universal remotes og det er aldrig det samme som en native remote.

Synd pioneer ikke laver en 42" full HD med MPEG tunere. Det havde været markedets absolut bedste produkt.
Brugeravatar
Af kthomsen
xprezz skrev:Det er jo lige præcis det man har fikset med LED LCD TV. Det at have en indebygget tuner er altså en luksus. Jeg har været igennem flere universal remotes og det er aldrig det samme som en native remote.

Synd pioneer ikke laver en 42" full HD med MPEG tunere. Det havde været markedets absolut bedste produkt.
Så prøv Logitech Harmony One universal fjernbetjeningen.
Efter endt programering har jeg ikke brugt mine native remotes igen. De ligger gemt væk i en skuffe med batterierne fjernet! Og der er altså ikke noget federe end at have favoritkanalernes logo på touch screen til at skifte kanal, istedet for et eller flere tal fra 0-9! :p Det gør det også lettere for børn, konen eller mormor!

Desuden mister man tit ekstra ting ved at have indbygget tuner i modsætning til ekstern boks. Det kunne være den eksterne boks' TV-guide, eller f.eks Yousee's HD-boks med indbygget HDD optager, der kan optage HD programmer i HD kvalitet!