Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af huckleb
Jeg er den glade ejer af et PX80, men er nu kommet i den uheldige situation, at apparatet ikke længere kan modtage signal via HDMI eller AV på nogen af de i alt 5 indgange. Det analoge signal går dog fint igennem. Det eneste, jeg kan komme på at have gjort anderledes end normalt, er at have to HDMI-kilder tændt på samme tid (PS3 og YouSee-HD-box). Jeg har haft forsøgt at tage strømmen på TV'et i en længere periode og derefter starte op igen med kun én HDMI eller AV-kilde, men intet billede. TV'et registrerer slet ikke, at der sendes et signal til det.

Da en kammerat med samme TV også har problemer af lignende art (HDMI 1 indgangen virker pludselig ikke), går mit spørgsmål på, om PX80 generelt har en svaghed på dette punkt? Er der andre, der har oplevet lignende problemer?
Brugeravatar
Af radiomand
Hej huckleb

PX80 kan ikke selv registrerer at der er signal på HDMI indgange, du skal selv skift over på HDMI indgange via din AV knap oppe i højre hjørne af din fjernbetj. hvis din YouSee-HD-box er tilsluttet via scart skifter tvet selv.
Af huckleb
@radiomand

Tak for svaret. Jeg er klar over, at man selv skal skifte, men apparatet registrerer simpelthen ikke længere signalet på HDMI-indgangene. Derfor prøvede jeg at forbinde PS3 via SCART, men heller ikke her, er der signal. Min frygt er, at det af en eller anden grund er brændt noget af, men mystisk nok virker det analoge signal fint, og alle indgangene er jo ligesom samlet..? Mit spørgsmål går mere på, om det er en kendt svaghed ved PX80, inden jeg går videre med en garanti-reperation.
Brugeravatar
Af kthomsen
Har intet lignende oplevet med mit PX80. Og har heller aldrig hørt om andre have problemer med at alle indgange er gået. O-O
Hvis du er sikker på du ikke gør noget forkert (prøv evt. fabriksindstillinger i indstillingsmenuen) så må du jo få det repareret.
Af thomit
Jeg tror du først skal prøve å reset'e TV'et, dvs. gjøre førstegangs oppstartprosedyren en gang til.
Via valget "Indstilling", gå til "Fabriksindstilling", og så er du i gang.
Af huckleb
@kthomsen og thomit

Tak for jeres svar.

Jeg har prøvet at gendanne fabriksindstillingerne, men det hjalp ikke. Hvis I begge har Px80, ved I sikkert, at indikatoren på, hvilken kilde man ser fra (vises i øverste venstre hjørne) normalt står og skifter indtil den når det signal, der modtages (f.eks. mellem automatisk, wide, 1080p og lignende), men der sker intet, efter det er holdt op med at virke. Det får mig til at frygte, at den er gal.