Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af -jacob
Det er begge nogle rigtigt gode TV, og jeg synes det bedste ville være hvis du finder en butik med begge TV, så du kan sammenligne dem, og se hvad DU synes er bedst. og så er det DET TV du skal ha uanset hvad andre siger...
Jeg synes billedet er relativt ens på X3500 OG W4500, så det er mere et spørgsmål om pris, design, og din personlige smag.

Vær opmærksom på at der om en måneds tid kommer en Z4500 der har 200hz motionflow.
Det skulle gøre den endnu skarpere ved bevægelser, men på nettet virker det som om at de fleste der har haft lejlighed til at se den ikke rigtigt synes at det gør en forskel, og hvis du ikke synes motionblur er et problem, så er det helt ligemeget.
Af dudder
Tak for svaret..
Jeg har set at Z4500 snart kommer på markedet men jeg har også læst mig til at det kommer til at koste ca. 5000 kr mere og det er måske lige rigeligt i forhold til hvad man får for pengene. Også taget i betragtning af hvad andre brugeres erfaringer siger.
Jeg har læst en lang tråd med andre brugere der har fået et W4500 og de er alle meget tilfredse. Tror det bliver det da jeg finder designet flottere og at modellen er nyere :)
Af JKay
Jeg har set 40Z4500 og jeg ville til den pris til enhver tid vælge samsungs 40A796 istedet for. Den giver et meget bedre billlede med LED backlight.
200Hz er i mine øjne noget salgsgas. Det er vigtigere med en lavere response tid og lidt bedre billede behandling end at køre 200Hz.
Senest rettet af JKay 19 okt 2008, 21:44, rettet i alt 1 gang.
Af lennon
-jacob skrev:Det er begge nogle rigtigt gode TV, og jeg synes det bedste ville være hvis du finder en butik med begge TV, så du kan sammenligne dem, og se hvad DU synes er bedst. og så er det DET TV du skal ha uanset hvad andre siger...
Jeg synes billedet er relativt ens på X3500 OG W4500, så det er mere et spørgsmål om pris, design, og din personlige smag.

.
Delvis enig. Problemet er bare at finde en forhandler der har begge side-by-side - kallibreret - samt et anstændigt SD signal. Selv Sonys stand på KT-messen gav langtfra et endegyldigt svar. Demo materialet og indstillingerne var ganske enkelt ikke fra det virkelige liv ! !

Lidt OT tror jeg til gengæld på, at Sonys LED backlight (X4500 fra 46") sætter dagsordenen . Sorry Samsung . .
Af JKay
Nu taler jeg om TV i 15000,- dkr klassen.
Der er ingen tvivl om at Sony's 46X4500 er bedre end Samsungs 40A796. Jeg har set dem begge med mine egne øjne. Men den er jo også over dobbelt så dyr!!! Og så ville jeg faktisk vælge Pioneers LX5090H til 25000,- dkr istedet for!!
Af JKay
Og X4500 kører faktisk "kun" 100Hz og har et meget bedre billede end Z4500 !!