Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

HEy..

Jeg var i foregårs ude og købe mig en ny fladskærm da jeg havde haft indbrud..

Jeg faldt over et 42LG5000 i en Merlin.. havde et 32LB75 før og var super glad for det.. så det blev LG igen, sprød kvali, har hvad jeg skal bruge(optisk udgang(så lad vær med PX80 snak)) og til en god pris synes jeg.. gav 7500..

MEN - der er en ting der irriterere mig pænt meget, ved ikke om det er noget nogle andre har oplevet..
Når jeg skifter væk fra den std. opsætning der er der hedder "levende", som jeg f.eks. gerne vil når jeg spiller PS3, så hopper tilbage, og bliver ikke på mit valg af indstilling i mere end 3-4 min...

Pænt irriterende midt i et spil fifa at banen lige pluselig bliver mere grøn end godt er.. Synes det er lidt underligt.. kan ikke umiddelbart finde noget i instuktionsbogen..

Any ideas? Har også prøvet google..

//Out - EcoPa
Senest rettet af EcoPa 31 okt 2008, 13:42, rettet i alt 1 gang.
Af Fnuggie
Du kan ringe til LG Call center 80885758 så kan de vel hjælpe dig.
Af Sommer
EcoPa skrev:HEy..

Jeg var i foregårs ude og købe mig en ny fladskærm da jeg havde haft indbrud..

Jeg faldt over et 42LG5000 i en Merlin.. havde et 32LB75 før og var super glad for det.. så det blev LG igen, sprød kvali, har hvad jeg skal bruge(optisk udgang(så lad vær med PX80 snak)) og til en god pris synes jeg.. gav 7500..

MEN - der er en ting der irriterere mig pænt meget, ved ikke om det er noget nogle andre har oplevet..
Når jeg skifter væk fra den std. opsætning der er der hedder "levende", som jeg f.eks. gerne vil når jeg spiller PS3, så hopper tilbage, og bliver ikke på mit valg af indstilling i mere end 3-4 min...

Pænt irriterende midt i et spil fifa at banen lige pluselig bliver mere grøn end godt er.. Synes det er lidt underligt.. kan ikke umiddelbart finde noget i instuktionsbogen..

Any ideas? Har også prøvet google..

//Out - EcoPa
Er det ikke der hvor den bruger "Intelligent sensor" skiltet, og så skifter? Kan huske en seddel da jeg abejdede der med problemet, og at LG selv kører ud og laver det.

Det er som Fnuggie siger noget LG Callcenteret kan hjælpe dig med hvis det er det. De har lavet en softwareopdatering som de på skærme (ikke parallelimport) kører ud og opdatere. Dette er dermed også gældende for din skærm fra Merlin!

Så ring til LG! Så burde de køre ud og opdaterer den for dig.

Hvis ikke det er "Intelligent sensor" ville jeg nu prøve alligevel...
Af EcoPa
Hey, vil lige sige at jeg fik taget mig sammen til at ringe til Callcenteret, som åbentbart lægger i sverige!, og efter en lang uforståelig samtale fandt vi frem til problemet..

Fjernsynet var sat til "Butik", og dette kan man kun ændre ved at resette fjernsynet, hvor man så kan vælge hvor det skal stå..

Så nu er alt godt, og kan kun anbefale fjensynet.. synes det er rigtig godt.. Sidder og spiller en masse computer på det i 1920x1080, og ps3 også, og det spiller bare, og rart ikke at være bange for burn in eller retention..

//Out - EcoPa
Af Crispo
hvordan fik du det til at virke?? har nemlig samme problem med at den hopper ud af indstillingerne
Brugeravatar
Af truehorses
Fjernsynet skal resettes ( læs manualen )

Man kan ved opstart vælge imellem 2 opsætninger
"Hjemme" og "Butik"

"Butik" er beregnet til at de butikker der har aparaterne til at stå og køre i standard opsætninger... TV`et vil så ALTID selv vende tilbage til udgangspunktet efter pilfingre ( også kaldet kunder ) i butikken står og leger med betjeningen...

Kan kun anbefale at lave dine egne indstillinger, da standard opsætningerne giver alt for meget blus på farverne.....

Burn in er der stort set ingen risiko for....i dagens Danmark...
så det er ikke det der skal være grunden til at fravælge plasma fremfor LCD....