Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sirtp
Jeg har købt mig et Panasonic PX80E 42" plasma TV, som jeg er ganske glad for.. Dog forsvinder kanalerne dagligt.. dvs. det er kun DR, RTL, TV2sport og TV4 der er tilbage. Normalt har jeg 32 kanaler.. Fatter simpelthen ikk hva der er galt, har mig nemlig et andet TV også, hvor kanalerne alle er på, når uheldet sker..kan det være noget hukommelses-tamtam der er galt med TVet eller er det bare indstillinger der skal laves på?

-jeg har tilsluttet både PC og PS til TVet hele tiden og bilder mig ind, at efter jeg har tisluttet min PC, så er antennesvigtet forekommet oftere..

Nogen der har en løsning eller har prøvet lignende? -det er pisse frustrerende..

Mvh Lasse
Af sirtp
Ah, har så læst lidt her på forummet nu, og kan se der er andre der har haft samme problem.. Men nogen der ved om der er en løsning?

Nogle skrev at det kom fordi enheden som var tilsluttet over HDMI, blev tændt først.. Igår sad jeg dog med masser af analoge kanaler, så TV og tilsluttede så min PC.. Sad med den tilsluttet i ca 2 timer og i løbet af de 2 timer forsvandt kanalerne så..

-har desuden lige ringet til Panasonic. De fortalte mig at en modstand skal monteres på HDMI stikket, og så ville man kunne slippe for ovenstående.. Nogen der er har forsøgt sig emd det?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Problemet opstår efter sigende fordi den enhed der sidder i den anden ende af HDMI kablet ikke er 100% kompatibelt med HDMI standarden. Panasonic vil derfor ikke påtage sig ansvaret for at opdatere deres TV, da det reelt er producenten af dit andet stykke hardware, der skal tage sig sammen.
Af sirtp
yakken skrev:Problemet opstår efter sigende fordi den enhed der sidder i den anden ende af HDMI kablet ikke er 100% kompatibelt med HDMI standarden. Panasonic vil derfor ikke påtage sig ansvaret for at opdatere deres TV, da det reelt er producenten af dit andet stykke hardware, der skal tage sig sammen.
okay.. kan man så, som Panasonic foreslår, sætte en resistens på?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Resistans mener du nok ;)

Jeg ved ikke lige hvordan Panasonic har tænkt sig, at man sætter en modstand ind i et HDMI kabel. Der er ikke tale om analoge kabler, som man kan modificere efter behag.
Af sirtp
yakken skrev:Resistans mener du nok ;)

Jeg ved ikke lige hvordan Panasonic har tænkt sig, at man sætter en modstand ind i et HDMI kabel. Der er ikke tale om analoge kabler, som man kan modificere efter behag.
Det er det jeg mener.. Tyrkfejl ;)

-nemlig, men de mente man kunne montere en sådan en? han vidste dog ikk hvordan.. **** det er da belastende!!!