Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af cav2k
Jeg står og snart skal ud og købe mig en ny fladskærm, men jeg ved ikke hvad jeg skal vælge, jeg har kigget på Samsung LE-40A656 og også set det "live" og umiddelbart virkede det som et TV med god billedkvalitet. Jeg er dog kommet lidt i tvivl da mange taler godt om Panasonic TH42PX80. Jeg er ikke helt sikker på fordele og ulemper mht. LCD og plasma.. hvad skal jeg kigge efter mht. DVC-B/T tuner? det skal forresten kører sammen med stofatv.. det klart vigtigste for mig er billedkvaliteten, og er villig til at bruge om til ca 10.000.. Jeg håber der er nogen der kan komme med gode råd og evt. bud på hvad der er værd at kigge efter
Af dkawa
har selv lige købt 42px80.

kører med analogt signal fra yousee, men det står hamrende flot.

Der er dog nogle problemer med nogle af skærmene, såden omkring 30% hvor der opstår det problem med at TV'te smider alle analoge kanaler ud, hvis der ernoget tændt i HDMI porten.

Jeg oplever det ikke. Billedet er fantastisk og 42" købt for 6419kr inkl levering i storkøbenhavn.

Alternativt så er sony w4500s billedkvalitet også god, og kan fås for omkr. 10K
Der er dog osse mange der oplever backlight bleeding med dette TV.

Intet er perfekt. Men de to skærme jeg nævner er MEGET bedre end den samsung skærm du nævner.

Det jeg så efter var:

1) sort niveau
2) sløringer
3) farve kvali
4) betragtningsvinkler
5) analog signal, da jeg pt kører med dette.

her så pana px80/pz80 temmeligt godt ud i forhold til de fleste andre.

med digitalt TV så sony'en temmelig godt ud osse, men jeg kunne bedst lide det look plasma giver, + de 4000.- i forskel, gjorde jeg valgt 42PX80.

Jeg bruger det også sammen med min computer, via DVI -> HDMI på 720p
det ser NICE ud, ingen problmer der.

DVD/ BR Film--- WOW !
Brugeravatar
Af kthomsen
Jeg kan kun give dkawa ret.

PX80 står altså flot både med analog og digital, men selvfølgelig skal du ikke sidde 30cm fra skærmen med analog signal, ligemeget hvilken fladskærm du køber.
Jeg har selv PX80 og startede med analogt signal. Flot billede!
Fik så senere digital og HD og det er også virkelig virkelig flot, men jeg sidder også 3½-4m fra tv så jeg ikke behøver fuld hd på tv, da jeg ikke kan se forskellen på pixelstørrelsen alligevel.

Jeg bruger min 42PX80 til masser af tv og sport via yousee hd-boks, film fra PC(flot billede) og Wii og jeg har rent ud sagt været "SKIDE GLAD" for min 42PX80 siden jeg har købt den med anbefalinger herinde fra.
Desuden har jeg heller ikke set HDMI problemet på mit tv.
Der er andre der påstår at der findes en ny model der hedder PX80EA (den jeg har hedder PX80E) som ikke har noget hdmi problem, men det er altså en and. Der findes et andet forum hvor en person med EA modellen har set problemet med HDMI. Har ikke lige linket til det her, men det findes i en anden tråd om PX80 og HDMI herinde på flatpanels.dk.

EDIT:
Vil lige skrive at mht retention har jeg set nul og nix på mit tv endnu!
Af Tuborg4life
ja gå efter en px80 men sikkre dig at det er en ea model da den er opdateret til stofanet så den ikke smider kanalerne, du kan finden den hos panasonic centeret totaltv.dk hvor du også kan få 30mdr garanti, 0-pixels fejl og pick up service for 42=7795,- og 37= 6995,-
Af sd2100
dkawa skrev:har selv lige købt 42px80.

kører med analogt signal fra yousee, men det står hamrende flot.

Der er dog nogle problemer med nogle af skærmene, såden omkring 30% hvor der opstår det problem med at TV'te smider alle analoge kanaler ud, hvis der ernoget tændt i HDMI porten.

Jeg oplever det ikke. Billedet er fantastisk og 42" købt for 6419kr inkl levering i storkøbenhavn.

Alternativt så er sony w4500s billedkvalitet også god, og kan fås for omkr. 10K
Der er dog osse mange der oplever backlight bleeding med dette TV.

Intet er perfekt. Men de to skærme jeg nævner er MEGET bedre end den samsung skærm du nævner.

Det jeg så efter var:

1) sort niveau
2) sløringer
3) farve kvali
4) betragtningsvinkler
5) analog signal, da jeg pt kører med dette.

her så pana px80/pz80 temmeligt godt ud i forhold til de fleste andre.

med digitalt TV så sony'en temmelig godt ud osse, men jeg kunne bedst lide det look plasma giver, + de 4000.- i forskel, gjorde jeg valgt 42PX80.

Jeg bruger det også sammen med min computer, via DVI -> HDMI på 720p
det ser NICE ud, ingen problmer der.

DVD/ BR Film--- WOW !
Hvor har du købt din skærm? Er nemlig selv blevet meget interesseret i netop denne model.
Brugeravatar
Af kthomsen
Tuborg4life skrev:ja gå efter en px80 men sikkre dig at det er en ea model da den er opdateret til stofanet så den ikke smider kanalerne
Det er en skrøne. HDMI problemet er også set på EA modellerne. Kig på tråden om PX80 og HDMI problemer.
Af dkawa
sd2100 skrev:
Hvor har du købt din skærm? Er nemlig selv blevet meget interesseret i netop denne model.
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=347415

det er blevet lidt dyrere nu, hvor det ikke er ugens tilbud.
Hvis du bor i kbh har de gratis levering (el. dvs 29,-)

EDIT: Jeg fik EA modellen.
Af Hicks
Hmm..
PX80 er sgu et dejligt tv, ingen tvivl.
JEg købte mit i sidste uge ved en Panasonic-forhandler til 7500,- leveret.
Så jeg er egentlig godt tilfreds :D .
Mit er PX80EA modellen, og jeg har heller ikke set problemet med tabte kanaler/HDMI.

Jeg valgte plasma over SONY 40W4000 serien, da jeg ved sammenligning af de to med almindeligt tv signal, syntes at der var for meget fnidder på det ellers top-lækre SONY. Enten er det Panas skyld ellers er det plasma-teknologiens. Men det er bare et dejligt tv. Og så er det jo faktisk heller ikke dyrt længere! (B

mvh
Hicks
Af Sommer
Jeg har haft lidt forskellige skærme hjemme det sidste stykke tid, her i blandt:
- Samsung A656
- Sony 40" E4020
- Sony 40" W4000

og så en af de nye Philips'er med ambilight (og 100hz... 37PFL 9?03 - noget i den dut). Jeg var nemlig meget i tvivl selv hvilken jeg ville have, så jeg misbrugte en god chance til forskellige skærme.

Anyway, jeg endte med en W4000 i 40" (E-modellen er bare hvid, indmaden den samme) og jeg må indrømme at jeg er overrasket over hvor flot den står!

PX80 har jeg aldrig haft med hjemme, men den står også super flot i butikken i hvert fald, og udfra kommentarerne at dømme er det jo en wonderskærm.

På den anden side må jeg sige at W4000 nok er den lækreste LCD skærm jeg endnu har set. Alternativt W4500 (men for helvede hvor ødelægger det designet at de har lavet højtaleren sort!?!?)