Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle

Er helt ny i fladskærms verdenen, men syns efterhånden at det er på tide at få fat i sådan et kræftværk efter at jeg har købt en PS3.

Som overskriften antyder skal det bruges til at spille en masse PS3, se en masse film i både DVD og Blu-Ray format, samt se en smule TV, gennem noget kabel TV, som det er lige nu.

Har haft kig på det Zepto Pantheon 42" FullHD som er på tilbud, men efter at læse lidt herinde, er jeg gået fra den idé igen, og søger nu nogle andre ideer. Denne jagt har naturligvis ledt mig til jer.

Min pris idé er ca. 6500,- men kan, med gode argumenter, overtales til at kigge i en højere prisklasse.

Har læst lidt her på siden under købsguiden, men den gjorde mig desværre ikke så meget klogere at jeg tør at vurdere sagen selv.

Har kigget lidt på PX80, efter at have læst herinde, men er ærlig talt bekymret for burn-in faren, ved konsol gaming, da det ikke altid er hæsblæsende spil jeg nyder at spille.

Så ud fra hvad jeg skal bruge TV'et til, samt min pris ramme, hvad vil i så forslå?

Mvh
Af x99gump
Har selv et 42PX80 og en PS3, og har aldrig haft problemer med burn in...
Af Irenicus
Det er jeg super glad for at høre, for jo mere jeg læser om tv'et, jo mere mener jeg at det er dét jeg skal have (B
Af Ponduus
Altså hvis du passer lidt på i starten med statiske objekter på skærmen sker der ikke noget. Har selv et PX80 og har kun oplevet let rentention efter mange mange timers spil.

Desuden opfylder den resten af dine krav med glans :)
Af lutuc
har os en 42px80.. og spiller os en del.. har heller aldrig oplevet nogen form for burn in... så tror skam sagtens du kan snppe dig sån et;)
Af Irenicus
Glæder mig allerede som en lille dreng til jul.

Skal ud og kigge på billedet på PX8E modellen i morgen.

Er der nogen der kan fortælle om forskellen mellem PX8 og PX80 er stor i virkeligheden?

De har kun PX8 der hvor jeg skal ud og kigge, men vil vide om jeg kan regne med det, eller om der bliver meget bedre?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Den har været vendt ret mange gange herinde, så hvis du lige søger på PX8 og PX80 i samme søgestreng, så får du svaret.

Ja, der er forskel på de to og det er helt klart til PX80's fordel. Du skal være noget i pengenød for at vælge PX8 frem for PX80 vil jeg mene.
Af Irenicus
Har søgt, og fandt kun spec. forskellene.

Men har allerede valgt PX80 modellen, bla. rent på baggrund af den ekstra HDMI tilslutning.

Så må jeg se om jeg kan finde PX80 modellen (E/EA) i århus :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er den europæiske version. Den kan det samme som dem der sælges hos Panasonic Center her i DK.
Af Irenicus
Super, så sparer jeg pengene og bestiller hos dem.

Læste i en tråd herinde, at de er kommet efter deres manglende service :)